Date:januari 19, 2015

Verscentrum Nederland

Verscentrum Nederland

Verscentrum Nederland (VCN) is de specialist op het gebied van alle dagelijkse boodschappen en maaltijdbereiding voor de intramurale en extramurale zorgmarkt.  Met Zorgboodschap en ’t Gruttertje bedient VCN de extramurale zorg, zoals aanleunwoningen en woongroepen. Daarnaast is VCN retailspecialist met de online winkel Thuisboodschap en het full serviceconcept voor u met een buurtwinkel of rijdende winkel onder de naam Uw Kruidenier.

Medio 2014 werd Verscentrum Nederland opgericht, Prosos is vanaf het begin nauw betrokken bij de uitrol van de verschillende concepten.

Project Management

Prosos heeft het volledige marketing- en communicatiemanagement van Verscentrum Nederland in haar beheer. Samen met de directie bepalen we de positionering van de organisatie, het marketingbeleid en de uitvoering hiervan. De focus ligt hier vooral bij het mede ontwikkelen van nieuwe concepten, het ontwikkelen van het bijbehorende PR-materiaal, het bewaken en verbeteren van de naamsbekendheid van de verschillende concepten (online en offline) en het organiseren van beurzen en evenementen.

Corporate (Online)Marketing & Communicatie
Sparringpartner en Organisatieadviseur directie VCN
Aanspreekpunt pers en media
Social Advies en Social Uitvoer
Coördinatie PR-materiaal
Coördinatie conceptontwikkeling
Coördinatie beurzen en events

Social Advies

Social Media biedt enorm veel kansen voor een groeiend en innovatief bedrijf als Verscentrum Nederland. Prosos adviseert de directie en het management over de rol van social media in de organisatie. Hoe en waarom kunnen wij social media op een effectieve wijze in te zetten. Prosos zit dit vervolgens om in actie. Wij hebben op dit moment online alles nog gerealiseerd zonder de inzet van betaalde advertenties en campagnes.

Met de inzet van social media, gaan we uit van een circulair proces, gebaseerd op het Pondres-model. We hebben de verschillende fases met elkaar doorlopen en dit proces wordt continu bijgesteld. De volledige inzet van social media en een website vraagt immers tijd en energie. Waarbij alles met elkaar samenhangt. De gehele interne organisatie van VCN is betrokken wat er online wordt gedeeld en geschreven. Zo hebben de afdelingen als Implementatie & After Sales, Inkoop, maar ook Logistiek en Personeelszaken een belangrijke rol bij het schrijven van blogs, vacatures of leuke weetjes die wij met de inzet van de social media kanalen delen.

Social uitvoer
Doelstellingen: Naamsbekendheid, relatiemanagement, leads behalen.

Alle online uitingen worden door Prosos verzorgd. De teksten van de website zijn in ons beheer. Wij schrijven en plaatsen de wekelijkse blogs voor Verscentrum Nederland. Daarnaast hebben we de social media kanalen volledig in beheer, We plaatsen dagelijks berichten op Twitter, Facebook (bedrijfspagina), LinkedIn (bedrijfspagina) en Google+. Elke maand worden de nieuwsbrieven opgesteld en verstuurd naar de relaties van VCN.

We monitoren de ontwikkelingen in de zorg (foodservicemarkt) en retailmarkt. De veranderingen in het online en offline boodschappen doen gaat snel. Welke ontwikkelingen zijn van invloed op de dienstverlening van VCN en hoe kunnen wij daar op insepelen? Wij delen interessante nieuwsitems en events via de social media kanalen. Prosos gebruikt hiervoor onder andere professionele monitoringsoftware (o.a. Coosto). Op deze manier blijven we goed op de hoogte van de ontwikkelingen in de zorg- en foodservicebranche.

Tevens verzorgen we de Social respons, via met name Facebook en Twitter.

Social Website

Het technisch beheer van de website van VCN wordt verzorgt door Ace Group te Valkenburg (Zuid-Holland). Prosos is het eerste aanspreekpunt voor het bedrijf Ace Group, Valkenburg. Samen met hen volgen wij de mogelijkheden die ingebouwd kunnen worden in de websites. De webshops worden vanuit de e-commerce afdeling van VCN beheerd en samen met Synetic bouwen zij deze platforms verder uit. Waar gewenst brengt Prosos kennis en informatie aan.