10 slimme manieren voor meer engagement op social media deel 1

10 slimme manieren voor meer engagement op social media deel 1

De periode na de zomervakantie is een goed moment om achterom en vooruit te kijken. Waar sta je met jouw onderneming? Dat geldt ook voor de social media. Ben je op weg om de gestelde doelen te behalen en wat worden de doelstellingen voor volgend jaar? Wellicht zet je voor de onderneming nog geen social media in, of zijn er nog geen doelstellingen bepaald. Maar ook als je al enige tijd actief bent op verschillende social media platformen kan het geen kwaad de social media- activiteiten te evalueren aan de hand van deze 10 tips. In dit deel geven we de eerste vier tips.

Tips voor starters en gevorderden

Als je al successen behaalt met social media zullen de tips niet onbekend in de oren klinken. De tips zijn in elk geval handig wanneer je het nog lastig vindt en op zoek bent naar informatie om je op weg te helpen de eerste stappen op social media te zetten. Of staan jouw social media-activiteiten nog in de kinderschoenen? Dan kunnen deze 10 tips jou net dat zetje geven en meer uit jouw social media-activiteiten halen.

Wat wordt er gezegd op social media?

De eerste tip is inzetten op interactie. Wanneer je echt sociaal wil zijn op social media is het cruciaal om te luisteren; interactie versterkt de band met de volgers. Luister naar je volgers en probeer het gesprek aan te gaan. De feedback helpt jou om de producten en diensten te verbeteren. Daarnaast krijg je er ook waardering voor terug. Belangrijk hierbij is dat je niet alleen naar de positieve feedback kijkt. Vertel ook wat je leert van kritiek.

Contentkalender

Social media volgt de weg van de lange adem. Dat vraagt doorzettingsvermogen. Het grote gevaar is dat het eerste enthousiasme verwatert door drukte of andere zaken. Plan berichten in met de hulp van een contentkalender. Zorg dat je regelmatig berichten inplant en deze ook daadwerkelijk plaatst.

Wees transparant en herkenbaar

Op social media kom je met openheid het meest ver. Dat begint bij te laten zien wie er in jouw onderneming werken. Heb je een fysieke winkel, introduceer jouw medewerkers. Laat de medewerkers ook reageren op berichten van klanten en betrek de directie in de social media-activiteiten.

Vertel een verhaal

Een goed verhaal wordt het best onthouden. Social media-platformen lenen zich niet om allen maar over jouw eigen onderneming te vertellen. Wees creatief en zoek naar haakjes om jouw producten en diensten onder het voetlicht te brengen. En wil je getallen en feitjes delen met jouw publiek, laat dat ook in een verhaal samenkomen.

Meer info

In het volgende deel zullen we verder ingaan op de overige 6 tips om zo voor meer engagement voor jouw social mediaplatformen te zorgen. Stay tuned! Wil je op persoonlijke wijze tips en adviezen? Bel of mail ons gerust voor een afspraak.

Geen reactie's

Geef een reactie