9 contenttips voor het najaar

9 contenttips voor het najaar

De zomer loopt ten einde en de r zit in de maand. Weet jij al wat je op communicatie- en contentgebied gaat doen de komende maanden? Heb je ook gemerkt dat marketing en communicatie steeds meer verweven raken? Deze trends, tips en linkjes naar blogs kunnen je verder op weg helpen of op verfrissende ideeën brengen.

1. Focus op duurzame content

Duurzame content is content waarover nog lang nagepraat wordt. Als iets goed is en in een behoefte voorziet, dan blijft het waarde behouden. Daarmee vormt duurzame content een stevige basis voor de contentmarketingstrategie. Blijvend belangrijk door duurzame content! Aan welke voorwaarden duurzame content moet voldoen en meer info vind je in ons eerdere blog.

2. De invloed van de nieuwe privacywet op de communicatie

Vanaf 25 mei is de nieuwe privacywet in werking getreden. Dit heeft op communicatiegebied heel veel consequenties gehad en nog steeds speelt deze wet een belangrijke rol. Hoe is dat proces in jouw organisatie verlopen? Om onze klanten hierover te informeren en te helpen, heeft Prosos er een nieuwsbrief aan gewijd.

3. Contentstrategie vernieuwen

Wil jij je onderscheiden van de rest? Kijk dan eens goed naar je content en de kanalen waarop je die content deelt. Wist je trouwens dat een 3 jaar oude contentstrategie in 2018 zo’n 50 procent minder effectief is? Via de site van Frankwatching kun je een uitgebreide analyse van 100 miljoen blogs, video’s en social mediaberichten lezen.

4. Aanpassen Facebook-strategie

Omdat je op Facebook als bedrijf met je content bijna niet meer zichtbaar bent, is het aanpassen van je Facebook-strategie wenselijk. Informatie over een algoritme-proof strategie voor Facebook en de grootste updates lees je hier.

5. Data krijgt centrale rol in marketing en communicatie

Meten is weten wordt steeds belangrijker. Weet jij hoeveel mensen jouw site bezoeken of blog lezen? Meet jij jouw online advertenties? Weet jij of je nieuwsbrief goed gelezen wordt? Is bekend op welke zoekwoorden jouw doelgroep zoeken naar producten en diensten in jouw markt of vakgebied? Gegevens over het gedrag van mensen online is daarom belangrijk om mee te nemen in je marketing en communicatie. Hoe haak je hierop in met adverteren? Lees in dit blog de voordelen van het adverteren op Google
Verder zijn technische SEO-trends belangrijk om in de gaten te houden.

6. Videocontent is en blijft populair, zowel intern als extern

Hogere betrokkenheid van je personeel realiseren? Over dit onderwerp deelden wij al een blog over interne communicatie en gebruik van video.
Onder de aandacht komen van toekomstige medewerkers en (potentiële) klanten? Maak gebruik van video. Rondom het 5-jarige bestaan van Prosos hebben enkele teamleden in een interview vertelt over zichzelf, hun werk en natuurlijk waarom ze bij Prosos werken. Bekijk bijvoorbeeld de video van Danny van der Ven hier.
Uiteraard is er ook een video van de oprichter/eigenaar van Prosos, Anita Holthuis, gemaakt!

7. Het schrijven van erg goede content

Val met de deur, het belangrijkste, in huis en verwerk de overige informatie, die iets minder belangrijk is, daarna in de tekst. Het gaat dus om wat de lezer wil weten. Wat jij wilt vertellen, is ondergeschikt. Ben je je bewust van de context waarin je de content plaatst? Een goede contentbalans is van belang. Houd in je achterhoofd dat socialmedia-gebruikers erg veel waarde hechten aan vriendelijkheid, eerlijkheid en behulpzaamheid.
De grootste valkuilen in teksten hebben wij in een apart blog.

8. Blogs in meerdere delen schrijven

Ben je lekker aan het schrijven en kom je tot de ontdekking dat het onderwerp verdeeld kan worden over meerdere blogs? Wil je voorkomen dat je blog te lang wordt? Als je je blog seriematig maakt, kun je meer gedetailleerd vertellen over een bepaald thema. Bovendien spoor je de lezer aan om voor een volgende deel terug te komen. Zo heeft Prosos eind 2017 een tweedelig blog over de online marketingtrends in 2018 gedeeld. Heb je die nog niet gelezen, dan vind je hier de linkjes naar deel 1 en deel 2.

9. Distributie van contentmarketing: content, context en contact

Content: Ben jij content met jouw content?
Context: via social media monitoring houd je de social mediakanalen, tienduizenden blogs, nieuwssites en fora in de gaten. Coosto is daarvoor een uitstekende tool. Coosto brengt de ontwikkelingen rondom het imago van een bedrijf, product, markt, individu, overheid of politiek stroming in beeld. Lees meer over Coosto in dit blog.
Contact: het is belangrijk op allerlei manieren via verschillende kanalen contact te leggen en interactie met je doelgroep te hebben, bijvoorbeeld online op Facebook maar ook offline op bijvoorbeeld events. Op onze Prosos Events website deelden wij een bericht over de eventtrends en -ontwikkelingen.

Meer info

Genoeg inspiratie opgedaan? Kun je nu aan de slag of wil je verdere uitleg, adviezen of concrete hulp? Het contentteam van Prosos staat voor je klaar!

Geen reactie's

Geef een reactie