Adverteren; je ontkomt er niet aan!

Adverteren; je ontkomt er niet aan!

Het bereiken van de juiste doelgroep wordt organisch (zonder te betalen) steeds lastiger. Dit vraagt om de inzet van advertenties op de kanalen waar de doelgroep van je organisatie actief is. Afhankelijk van de doelgroep moet er een keuze gemaakt worden uit de verschillende kanalen waarop adverteren mogelijk is. Denk aan Google waarbij mensen tijdens het zoeken als eerst de advertenties van bedrijven te zien krijgen, maar ook adverteren op de social mediakanalen kan zeer effectief werken.

Specialisme

Adverteren en het bijhouden van de advertenties is een specialisme dat nog regelmatig wordt onderschat. Iedereen kan ermee beginnen, maar brengen je advertenties ook voldoende op? (conversie). Adverteren vraagt om een specialisme om ervoor te kunnen zorgen dat de advertenties ook voldoende opleveren. Het dagelijks controleren van de lopende advertenties is dan ook een vereiste. Op tijd anticiperen op veranderingen in de markt, maar ook het bijstellen van de doelgroep als een bepaalde instelling zorgt voor minder conversie is belangrijk.

Offline en Online

Online zijn mensen steeds sneller, mensen willen snel de informatie die ze zoeken en zoeken anders verder. De inzet van effectieve advertenties en de juiste informatie, op bijvoorbeeld de website, is dan ook heel belangrijk. Een goede online advertentie met slechte informatie op de website is dan ook in eerste instantie zeer effectief (veel mensen klikken op de link), maar toch niet doeltreffend. Het is dus belangrijk om de gehele klantreis goed te bewaken en alle onderdelen op het pad van de bezoeker te optimaliseren. Bij Prosos maken we hier het verschil, wij kijken niet alleen naar de advertenties en de resultaten ervan. Wij kijken naar de hele klantreis en optimaliseren waar nodig.

Naast het online adverteren waarbij de conversies makkelijker gemeten kunnen worden, is ook offline adverteren zoals in een vakblad of (regionale) krant binnen bepaalde doelgroepen nog zeer interessant. Offline adverteren vraagt nagenoeg om eenzelfde aanpak, advertenties moeten de doelgroep aanspreken en het liefst meet je het behaalde resultaat. Hoe je dit resultaat bij offline adverteren kunt meten leggen wij je graag uit!

Mogen wij je helpen?

Investeren in kennis en kunde vinden wij belangrijk, niet alleen op dit onderwerp maar binnen ons hele vakgebied. Door middel van het behalen van verschillende lastige certificeringen zijn wij officieel Google Partner. Een Google partner status laat zien dat een partner is geslaagd voor Google Ads-productcertificeringsexamens en over de meest recente productkennis beschikt. Als Google Partner komen wij in aanmerking voor verschillende programmavoordelen gericht op training en certificering. Zo kunnen wij ons blijven ontwikkelen en onze klanten de kwaliteit bieden waar wij voor staan.

Informatie over hoe we een effectieve online of offline campagne kunnen uitvoeren? Neem contact met ons op en wij bespreken graag de mogelijkheden voor jouw organisatie.

Geen reactie's

Geef een reactie