Begrijpen van de customer journey

Het begrijpen van de customer journey

De customer journey is een reis die de klant aflegt om tot de aankoop van een product of dienst over te gaan. Maar hoe zorg je ervoor dat een klant daadwerkelijk iets koopt? Dit kan aan de hand van een aantal stappen. De stappen die een klant doorloopt zijn namelijk; Het bewust worden van jouw dienst of product, overweging om jouw product op dienst aan te schaffen, de daadwerkelijke aankoop, de service die ze achteraf krijgen en de laatste stap gaat om loyaliteit. Je wilt natuurlijk dat deze klant een herhaalaankoop gaat doen. Prosos kan helpen om elke fase van de customer journey van een klant zo soepel mogelijk te laten verlopen. Wil je meer informatie? Neem dan contact met ons op!

 

Onze aanpak
Samenwerken met onze relaties doen we graag. We zien ons als partner in business en dus niet als opdrachtnemer. Op proactieve wijze denken we graag mee en werken vanuit bevlogenheid.

Pondres Model

De customer journey is een belangrijk onderdeel van het Pondres Model, dat wij gebruiken voor het duidelijk in kaart brengen van een social mediastrategie. Zo kunnen wij gezamenlijk social media effectief inzetten. Wij hebben het model in 5 overzichtelijke onderdelen opgedeeld. Het Pondres Model bestaat naast de Customer Journey uit DNA, Targets & KPI’s, Doelgroep, Content & Distributie en Data driven. Lees er meer over in onze blogs over het Pondres Model:

 

  1. DNA, het kloppende hart van het Pondres Model
  2. Targets & KPI’s zijn essentieel voor je bedrijfs- en social mediastrategie
  3. Hoe gebruik je de Customer Journey in je social mediastrategie?
  4. Bereik je doelgroep met relevante content 
  5. Hoe meet je resultaten van je social mediaberichten?

Het gouden randje

Wij gaan zo ver voor onze klanten om service te verlenen met een gouden randje. Onze gedreven medewerkers doen dat stapje extra en stoppen niet waar anderen ophouden. Geen vraag is voor ons te gek. Wij gaan niet snel iets uit de weg. Zo ontstaat er een sterke en betrouwbare relatie met de klant.