Bereik je doelgroep met relevante content

Overzicht land

Bereik je doelgroep met relevante content

In de afgelopen blogs besteedden we aandacht aan de Pondres Model-onderdelen DNA en Targets & KPI’s. Dit keer gaan we verder in op de Customer Journey, doelgroep bepaling en hoe je hierop je social mediastrategie aanpast. De model-onderdelen Content & Distributie en Data driven lichten wij in de volgende blogs uit.

Bereik je doelgroep met relevante content

Zoals beschreven in ons vorige blog over de Customer Journey, is het in kaart brengen van de customer journey en doelgroepbepaling nodig voordat je bepaalt op welke social mediakanalen je zichtbaar wilt zijn voor de gekozen doelgroepen. Hoe ga je dit nu in jouw strategie doorvoeren? Daar gaan we in dit blog verder op in. Hierna komt nog het blog over het laatste Pondres Model-onderdeel Data driven. Eerdere blogs gingen over de Pondres Model-onderdelen DNA en Targets & KPI’s, de Customer Journey, doelgroepbepaling en hoe je hierop je social mediastrategie aanpast.

Welk kanaal voor welke doelgroep?

Hoe kom je tot de juiste kanaalkeuze waarop je online gaat communiceren? Dat hangt ervan af op welke kanalen jouw doelgroepen zich bevinden. Wat ook meespeelt, is de mogelijkheid om de strategische keuze uit te voeren. De techniek mag nooit een beperkende factor op jouw social media-activiteiten zijn.

Investeren in social media?

Wil je social media gaan inzetten, dan is dit het moment om te investeren in de techniek en implementatie. Waarom nu? Als je in social media investeert, brengt dat voor je bedrijf risico’s met zich mee. In het model is daarom ruimte ingebouwd voor een Go/No Go moment. Je stelt vast wat het moet opleveren en wat de ontwikkelkosten zijn. Denk verder aan kosten voor capaciteit, of je het zelf doet of gaat uitbesteden. Vergeet ook niet de kosten voor tools, licenties en advertenties.

Implementatie

Het is belangrijk om de planning van de social mediastrategie goed te implementeren. Voor het laten slagen van je strategische plan, doorloop je bepaalde stappen. Die staan, net als de implementatiematrix, verder uitgewerkt in onze whitepaper, die je hier gratis kunt aanvragen.

Soorten content

In je communicatie-uitingen zoals whitepapers, infographics, webinars, blogs en video-content kun je van verschillende soorten content gebruikmaken. Wat Hygiëne content, Hub content en Hero content precies inhouden en wanneer je deze inzet, staat in de Contentpyramide in onze whitepaper over het Pondres Model. Meer informatie over content tref je ook in onze blogs aan over Cornerstone content, Waardevolle content met het 6c-model en Duurzame content.

Meer weten?


In onze gratis whitepaper over het Pondres Model vind je uitgebreidere informatie over Content & Distributie. Deze whitepaper kun je hier downloaden. In dit blog zijn we in gegaan op de manier waarop je de doelgroep kunt bereiken met relevante content. Eerder deelden we al blogs met je over andere onderdelen van het Pondres model, waaronder het DNA en de waarom targets en kpi’s essentieel zijn voor je bedrijfs- en social mediastrategie. Zou jij hulp willen met jouw eigen bedrijfs- en social mediastrategie? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Team Prosos staat voor je klaar!

Geen reactie's

Geef een reactie