Bereik jij jouw klanten al met influencer marketing?

Bereik jij jouw klanten al met influencer marketing?

We kennen ze allemaal: blonde fitgirls die slurpend aan een groene smoothie poseren met hun fitnesslichaam op Instagram. Knappe volger als je je daardoor niet laat ‘influencen’! Dit soort uitingen zorgen er vaak voor dat jij, als volger, toch even die advertentie voor de fitnessapp aanklikt of de pagina van het groene smoothiemerk even bekijkt. We staan er bijna niet meer bij stil, maar we worden de hele dag op social media door influencers aangespoord om iets te kopen. Deze vorm van sluikreclame hebben we niet door, omdat we het niet herkennen als een vorm van reclame. Dit is meteen de kracht van deze vorm van reclame. Aangezien wij bij Prosos influencer marketing steeds meer inzetten voor onze klanten, vinden wij het tijd voor een blog hierover!

Wat is influencer marketing?

Met deze vorm van marketing beïnvloeden de zogeheten influencers, het gedrag en emoties van zijn of haar volgers. Influencers zijn (voornamelijk) bekend van social media door het delen van content, blogs en vlogs. Bekende influencers zijn o.a. Enzo Knol, NikkieTutorials, Monica Geuze en Dylan Haegen. Een influencer promoot producten van een klant tegen betaling op zijn of haar social mediakanalen, maar soms ook tegen het (gratis) product. Wanneer je de juiste influencer inzet voor het juiste product, kan dit de merkbekendheid en/of verkoop namelijk enorm boosten. Een goed voorbeeld is de samenwerking van Wehkamp met bekende mode-influencers. Waar Wehkamp rond 2013 nog het imago had van een stoffig, dik catalogusmerk, zijn zij door het inzetten van influencers als Anna Nooshin en Cynthia Schultz weer een hip fashion- en lifestyle-merk geworden. Welke vrouw tussen de 20 en 30 heeft er namelijk niet de Wehkamp-app op haar telefoon staan?

Influencer marketing: onmisbaar voor elk bedrijf

In het geval van Wehkamp bereikten zij door de inzet van o.a. Anna Nooshin en Cynthia Schultz héél véél dames die geïnteresseerd zijn in fashion en lifestyle in één keer. Een geniale zet waardoor Wehkamp in één klap weer back in business was. Dit is een mooi voorbeeld van wat je kunt bereiken d.m.v. de juiste inzet van influencer marketing. Een ander voordeel, en wellicht wel de belangrijkste, is de geloofwaardigheid die een influencer met zich meebrengt. Doordat influencers over het algemeen veel privémomenten delen op social media, voelen volgers zich zeer verbonden met deze persoon en is de geloofwaardigheid hierdoor erg hoog. Dit heeft als gevolg dat wanneer de influencer iets promoot, volgers dit niet zien als een verkooptruc. Daarom is het van cruciaal belang dat je je als bedrijf kan identificeren met de influencer en dit een juiste fit is met jouw doelgroep. Gelukkig hebben wij binnen Prosos de juiste tools én ervaring in huis om influencers te matchen aan bedrijven. Want met de juiste fit, is influencer marketing dé ideale manier om meer bekendheid te creëren of sales te verhogen.

Wat kan de influencer marketing betekenen voor jouw bedrijf?

Zou jij meer willen weten over wat influencer marketing zou kunnen betekenen voor jouw bedrijf? Het team van Prosos staat voor je klaar! Neem gerust contact met ons op.

Bron: Pridepr fingerspitz

Geen reactie's

Geef een reactie