Blog

Het is fijn om even te ontspannen. Soms zouden we even uit een situatie moeten kunnen stappen om er goed naar te kijken. Dan zijn we toe aan vakantie, kunnen we ons weer verbinden met ons leven met familie en vrienden. Wat ligt er achter...

Verwachtingen, daar draait het geluk van een bewoner om, ontdek ik. De tevredenheid van bewoners hangt vooral af van hun verwachtingen. De meeste bewoners die ik spreek zijn dankbaar. Ze zijn zo blij dat er überhaupt nog iemand voor ze zorgt dat ze alles voor...

Ambassadeurschap Social Media: Het idee van ambassadeurschap is hierbij tweeledig. Ten eerste is er het idee om medewerkers van het UMCG in te zetten om via hun eigen netwerken bij te dragen aan de werving van nieuwe medewerkers. Ten tweede willen we medewerkers laten vertellen...

Effectieve sociale innovatie realiseer je door tijdelijk je gedrag te veranderen en daar aan te werken. Deze gedragsveranderingen leiden tot permanente vernieuwing. Dan heb je sociale innovatie....

Tegenwoordig hoor je er veel bedrijven over gastvrijheid, klantgerichtheid, hostmanship, gastheerschap… het heeft met elkaar te maken en blijkt belangrijker dan ooit. Maar toch gaat er ergens iets nog niet goed. Want bedrijven die pretenderen gastvrij te zijn, blijken in de praktijk regelmatig de plank...

Houd nou eens op te praten over sociale media als iets nieuws en anders. Want waar gaat het over. Niks sociale media. Hyves, Facebook, YouTube, Twitter: het is gewoon een kanaal zoals de televisie, radio en omroepgids. Op dat kanaal draait om sharing and caring,...

De eerste reactie op mijn oproep om een gastblog voor mijn site te schrijven ontving ik van Marco Aarden. Een bezoekje aan een Rust en Verpleeg Tehuis in België. ...

De komende weken klim ik niet zelf in de pen, maar na een oproep op Twitter heb ik hele leuke reacties gekregen en volgen er in de komende weken mooie blogs over mijn favoriete onderwerpen: #gastvrijheid, #services en #social media in de zorg. Soms staan...

Ja, het is nodig om goed in de gaten te houden waar het geld in de gezondheidszorg naar toe gaat. Kunnen wij met elkaar met hele kleine dingen niet veel meer bereiken voor de cliënt (gast) als wij meer vanuit de klant kijken en werken?...