Zo creëer je een goede landingspagina

Zo creëer je een goede landingspagina

Hoe genereer je online (meer) aandacht voor een specifiek product, event of thema? Heb je wel eens gewerkt met landingspagina’s? Hieronder geven we handige adviezen en tips om goede landingspagina’s op te zetten voor campagnes en acties.

Focus is belangrijk
Zorg ervoor dat er relevante content op je landingspagina  staat, zodat je actie goed uit de verf komt. Laat je deze actie online en offline lopen,  kies er dan voor om online de kernpunten eruit te halen en offline uitgebreider je actie te communiceren.

Herkenbare look & feel
Voor een goede herkenning voor de bezoekers, is het belangrijk dat de look & feel van je campagne overal  hetzelfde is. Denk aan gebruik van huisstijlkleuren op je landingspagina’s en herkenbare headers. Maak bijvoorbeeld ook van hetzelfde beeldmateriaal  gebruik online en offline in verschillende formaten, vierkant en langwerpig. Als je bezig bent met het opbouwen van de landingspagina, controleer dan ook of deze snel laadt. Als je bijvoorbeeld met veel sfeerbeelden aan de slag bent gegaan, kun je in al je enthousiasme vergeten dat de pagina ook meer laadtijd zal hebben. Comprimeer waar mogelijk je afbeeldingen, zodat de pagina sneller geladen kan worden. Een optimale beleving op de landingspagina is erg belangrijk.

Actie door urgentie
Meestal is een actie of campagne tijdelijk.  Wil je de bezoeker van je landingspagina tot actie stimuleren, maak het dan urgent. Geef duidelijk de looptijd van de actie aan, bijvoorbeeld door een klok of teller te plaatsen. Online kun je veel meer actiegericht zijn dan offline. Voorbeelden: aanmeldforumlieren, inschrijven voor een nieuwsbrief, een whitepaper downloaden, maar ook een button met ‘Bestel nu’. De call-to-action kan ook kortingsvoucher voor een kortingscode zijn. Het oog wil ook wat, dus zorg voor een mooie opmaak van je buttons en vouchers.

Meer weten?

Benadruk je USP’s
Hoe overtuig je bezoekers ervan om voor jou te kiezen? Benadruk in je campagne wat jou uniek maakt en waarom ze bij jou moeten zijn. Deze USP’s, unique selling points, verdienen een prominente plek op je landingspagina.

Mobiele versie
Heb je een landingspagina gemaakt, check dan ook even hoe die er mobiel uitziet. Steeds meer worden de social mediakanalen en nieuwsbrieven op een mobiel bekeken. Mocht  jouw landingspagina er dan niet goed uitzien of niet goed werken, dan haakt de bezoeker af en verlies je een (potentiële) klant.

Social adverteren
Je landingspagina is klaar en dan? Natuurlijk komen mensen niet vanzelf naar je pagina. Via online marketingkanalen trek je bezoekers naar je landingspagina. Je kunt bijvoorbeeld de campagne opnemen in Google Ads-campagnes via nieuwe advertenties, promotie-extensies en sitelinks.

Handig: via de social mediakanalen als Facebook en Instagram kun je een landingspagina direct ‘In App’ weergeven. Dat gebeurt zodra iemand op de advertentie klikt  of wanneer je omhoog swipet in Instagram. Als je gebruikmaakt van nieuwsbrieven, kun je die ook via adverteren onder de aandacht te brengen.

Zie je bezoekers als doelgroep
Wil je weten wie je landingspagina bezoeken? Maak in Google Analytics een doelgroep aan van de bezoekers aan de landingspagina. Zo kun je ze opnieuw bereiken met een boodschap gerelateerd aan je campagne via bijvoorbeeld sociale kanalen of Google Ads. Daardoor  geef je een stimulans aan een terugkeer naar de website en zo vergroot je ook de kans op conversie.

Aan de slag
Je kunt nu aan de slag met het doorvertalen van een campagne-idee op papier naar je website (online). Een van de succesfactoren is een sterke landingspagina neer te zetten, waarin je focus op het meest relevante. Via je online marketingkanalen promoot je je pagina om bezoekers te trekken. Ontdek zelf of en hoe landingspagina’s voor jouw product, dienst, beurs, training of campagne werken. Verdere hulp of advies gewenst bij het opzetten van landingspagina’s of online advertentiecampagnes? Het team van Prosos staat voor je klaar.

Geen reactie's

Geef een reactie