Customer experience in de toekomst

Customer experience in de toekomst

De ontwikkelingen rondom klantbeleving oftewel customer experience veranderen in no-time. De laatste jaren hebben er op dit gebied al veel veranderingen plaatsgevonden. Met het oog op het jaar 2030 zetten wij een aantal van de belangrijkste verwachtingen voor je op een rijtje.

Nadruk op beleving

De manier waarop klanten fysieke winkels ervaren gaat veranderen. De standaard winkel komt bijna niet meer voor. Veel vaker komen er winkels die open-air zijn ingericht. Dit zijn winkels in de buitenlucht. Er zijn nu al Amerikaanse voorbeelden van dit concept waarbij beleving voorop staat. In de fysieke winkels die er nog wel zijn wordt ook veel gedaan met de klantbeleving. Klanten kunnen producten en/of diensten gaan proberen worden hierbij geadviseerd door robots.

Winkels worden interactief

Interactieve winkels komen steeds meer in opkomst. Het grote voordeel hiervan is dat de bezoekers ook na sluitingstijd bij de winkel terecht kunnen. Door middel van schermen in de etalages van winkel kan men alsnog producten en/of diensten aanschaffen. Hierdoor kunnen consumenten op elk gewenst moment aankopen doen.

Same day delivery

Een trend die de afgelopen jaren al enigszins van de grond is gekomen, is same day delivery. Deze trend gaat zeker doorzetten en consumenten worden daarin veeleisender. Het bijbehorende In-Home delivery gaat dit een stuk gemakkelijker maken. Door middel van een app op je telefoon heb je de mogelijkheid om je voordeur van het slot te halen wanneer je de melding krijgt dat er een bezorger voor de deur staat, zodat deze het pakketje in je huis kan afleveren. Door middel van een camera op diezelfde app kun je live meekijken. Je hoeft daarom niet meer thuis te zijn wanneer je een pakketje verwacht. Met behulp van dit systeem moet er vertrouwen worden gekweekt tussen consument en bezorger.

Drone delivery

Bezorging met drones is al van de grond. Amazon en UPS zijn bedrijven die hier onder andere al mee geëxperimenteerd hebben. De verwachting is dat dit in de toekomst ‘normaal’ gaat worden. Grote voordelen hiervan zijn dat de levertijden kunnen worden ingekort waardoor consumenten sneller over hun product of dienst kunnen beschikken.

Dienst in plaats van product

Waarom zou je nog een product kopen terwijl je dit ook kan huren voor een bepaalde periode? De meest simpele producten en diensten, zoals huishoudelijke klusjes, worden eenvoudig via internet geregeld. Hierdoor lijkt het aanschaffen van een product verleden tijd.

Meer info

Heb je naar aanleiding van dit blog vragen over een van deze onderwerpen? Neem dan contact met ons op!

Geen reactie's

Geef een reactie