fbpx

Data Analytics

Het meten en beheren van data is erg belangrijk op het moment dat je online of offline investeringen doet ten behoeve van marketing. Heb je bijvoorbeeld een webshop of biedt je diensten aan? Zonder goed te kunnen meten weet je aan het eind van het jaar niet welke marketingactiviteiten het meest hebben bijgedragen aan de omzet. Hier aandacht voor hebben en elke activiteit goed meetbaar maken zonder dat het meetbaar maken zelf enorm kostbaar gaat worden is vaak de uitdaging. Bij Prosos hebben we de tools en de kennis om te kunnen meten. Zo kunnen we je teruggeven welke marketingactiviteiten goed scoren en/of welke activiteiten tot een bepaald resultaat leiden.

Waar kunnen we je mee assisteren?

Meten en beheren | Inrichten instrumenten | Rapportages| Automatisering

Een goede strategie is bepalend voor het behalen van je doelstellingen.

Je doelgroep begrijpen

Meten = weten

Het klinkt wellicht heel logisch maar meten is weten. Door goed te meten en de tools die hiervoor nodig zijn goed in te richten kun je de doelgroep beter gaan begrijpen. Dit zorgt voor effectievere marketingcampagnes omdat je weet wat je doelgroep nodig heeft. Ook breng je door te meten de klantreis goed in kaart en weet je welke marketingkanalen het beste werken (e-mail, advertenties, partnerwebsites, Google adverteren, social media etc.). Elke klant is anders en dit vraagt om een specifieke aanpak per segment. Door te investeren in data en het verrijken ervan kun je in de toekomst je doelgroep beter benaderen.

De toekomst

Data voor de toekomst

Tegenwoordig nemen we steeds vaker beslissingen op data. Waar vroeger een advertentie in de krant nog was op basis van een onderbuikgevoel ‘de laatste keer heeft het volgens mij wel wat opgeleverd’ kunnen we nu met een goede onderbouwing bepalen welke campagnes het beste hebben gewerkt. Ook kunnen we hierop prognoses inrichten en vooraf al bepalen hoeveel mensen er naar verwachting bijvoorbeeld een bepaald product zullen kopen. Het is belangrijk hier ook niet in door te slaan, het meten zelf is tijdrovend en daarmee zijn dit ook kosten die in verhouding moeten staan met je bedrijf en de inkomsten afkomstig uit marketing. Uiteraard wel fijn als je deze verhouding goed kunt meten!

Welke aanpak past bij jou?

Meten = Weten!  Gaan wij met elkaar aan de slag om de juiste meetinstrumenten in te richten?

Meer leren over Data Analytics?

Vul je e-mailadres in en ontvang de laatste tips and tricks.




Lees meer over Data Analytics

×