De wereld van adverteren

Je websitebezoeker lopen al een langere tijd goed, je social media kanaal blijft met de weet groeien.. Van nieuwe bezoekers, bestellingen en interactie met je doelgroep op social mediakanalen krijg je een echte kick. Dit gevoel wil je vast blijven houden en daarom ben je klaar om een stap verder te gaan, het ontdekken van de wereld van adverteren.

Als je niet met een plan aan de slag gaat met adverteren, het doen voor laat gaan op denken kan adverteren je veel geld en energie kosten. Hieronder nemen wij je mee in de verschillende soorten van adverteren en de mogelijkheden die het adverteren jou kan bieden.

"Give them quality. That's the best kind of advertising."

~ Milton Hershey ~

Zichtbaar bij Google

Search Engine Advertising (SEA) is een woord dat je waarschijnlijk wel een hoort. SEA is niks meer en niks meer dan betalen voor een hoge(re) positie in de zoekmachine. Wanneer je iets intypt op Google zijn er altijd wel een x-aantal bedrijven die boven aan komen te staan. Je ziet dan vaak ook het woordje ‘advertentie’ erbij staan. Dit kan je bereiken door de inzet van SEA.

Goed aan de slag met jouw SEA

Ga slim aan de slag met jouw SEA, weet op welke zoekopdrachten mensen Google filtert en de kans is groot dat jouw website naar voren komt. Afhankelijk van jouw budget en hoe je advertentie is in- en afgericht hoe beter het resultaat. En als je het echt onder knie hebt, kunnen je kosten ook nog eens verminderen.

Belangrijke elementen om rekening mee te houden bij het inrichten van Google Ads

  • Bepaal je doel
  • Bepaal je doelgroep
  • Bepaal waar je advertenties zichtbaar moeten worden
  • Bepaal je budget
  • Maak pakkende advertentieteksten.

Wat gaat SEA mij brengen?

SEA zorgt voor zichtbaarheid bij jouw doelgroep. Maar wat SEA jouw precies gaat brengen is afhankelijk van jouw doelgroep. Wil je namelijk kliks naar de website of juist zichtbaar worden bij personen die jouw bedrijf nog niet kennen?

Boosten via Social Media

Regelmatig geeft Instagram je een budget om jouw berichten te “boosten”. Alleen niets is natuurlijk wat het lijkt. Het klinkt namelijk super simpel. Je klikt op “bericht” promoten. Kiest een bestemming, dus wat wil je bereiken? Doelgroep, fijn Instagram helpt je hier al bij. Dus hoef je er zelf niet meer over na te denken. Nu alleen nog bedenken hoeveel je ervoor over hebt en dan gaan met die banaan.

Alleen niets iets zo simpel als het lijkt. Je kan bijvoorbeeld geen extra teksten toevoegen. Dus je bericht wordt letterlijk gepromoot in de verkenner, timeline of story van mensen. En hierdoor misschien toch net de boodschappen missen. Dit is super zonde van je advertentiebudget, want ook wij kunnen ons voorstellen dat dit niet oneindig  is en je je budget zo goed mogelijk wil investeren. En eerlijk, wanneer je op de boost knop hebt gedrukt, ben je misschien allang blij dat je het bericht door middel van adverteren online hebt staan.

Maar wist je dat het super belangrijk is om je berichten de monitoren en eventueel bij te sturen waar nodig?

Samen een stapje verder ?

Wij gaan graag samen met jou een stapje verder. Kijken graag met je mee naar je SEA en je social en maken samen met jou een plan. Een mooie Google Ads en social media campagne, wie wil dat nou niet? En het monitoren en bijhouden van de statistieken? Wij doen dit met alle liefde voor jou. Wij krijgen namelijk een kick van goedlopende advertenties.

Neem vandaag nog contact met ons op via ons contactformulier of klik op de WhatsApp button onderin op de website.