Duurzame dinsdag, duurzame content

Duurzame dinsdag, duurzame content

Vandaag is het Duurzame dinsdag. Bij duurzaamheid denken we meestal in de richting van duurzame producten, spullen die lang meegaan en beter zijn voor het milieu. Maar wist je dat er ook duurzame content is? Aan welke voorwaarden content moet voldoen om duurzaam te zijn, lees je hieronder.

Vier voorwaarden

De voorwaarden om content duurzaam te maken, hangen qua zwaartepunten af van de doelstelling en het soort content. Content kan waardevoller zijn en blijven als je kleine wijzigingen erin aanbrengt. Denk daarom bij het creëren van content aan het volgende:

  • Blijvende relevantie: is daar sprake van? Dit is een absolute voorwaarde voor duurzame content. Voorbeelden: interviews, recepten, biografieën.
  • Kennisdeling: Is de content daarop gebaseerd? Binnen contentmarketing schrijf je alle content vanuit kennis en expertise. En dus niet vanuit reclameoogpunt.
  • Behoeften: voorziet de content daarin? Dit lijkt voor de hand liggend, toch zijn veel bedrijven niet in staat om eerst naar de doelgroep te luisteren. Dan ligt de nadruk meer op het zenden dan op het inhaken op behoeften.
  • Mediamix: is de content daarin geïntegreerd? Is dat het geval, dan is duurzame content zeker nuttig. Dit zorgt voor een logische samenhang tussen de verschillende online en offline kanalen, met links en verwijzingen.

Met duurzame content belangrijk blijven

Er liggen kansen op contentgebied, omdat er steeds meer online tussen een onderneming en doelgroep wordt gecommuniceerd. Ga niet direct met het zenden van berichten beginnen, maar luister eerst goed naar je doelgroep. Zo zorg je voor contentcreatie, die een positieve invloed heeft op het gedrag van jouw doelgroep. Zet je duurzame content daarom niet incidenteel, maar juist structureel in. Daarmee blijft jouw bedrijf interessant en belangrijk.

Meer info

Meer weten over duurzame content? Lees onze eerdere blog. Wist je dat Prosos ook een Events-tak heeft? In dit blog vertellen we je meer over duurzame events.

Geen reactie's

Geef een reactie