Een LinkedIn-campagne gestart, en dan?

LinkedIn koffie Camp

Een LinkedIn-campagne gestart, en dan?

LinkedIn is een social mediaplatform dat met name gebruikt wordt voor zakelijke doeleinden. Vooral in de B2B-sector kan het een effectief hulpmiddel zijn om de doelgroep te bereiken. Door middel van betaalde berichten geeft LinkedIn je de mogelijkheid om de gewenste doelgroep heel specifiek in te richten. Na het opzetten en starten van een (betaalde) campagne komt misschien wel het belangrijkste onderdeel van het proces; het meten van de resultaten. Hoe? Daar vertellen we je meer over in dit blog.

LinkedIn Campaign Manager

LinkedIn Campaign Manager is de tool van LinkedIn die het mogelijk maakt om je berichten te maken, je doelgroep samen te stellen en vervolgens te analyseren. Door in te loggen of een nieuw account te maken, heb je direct toegang tot dit platform.

Het meten van resultaten

Zoals eerdergenoemd is het na het starten van je campagne belangrijk om de resultaten goed in de gaten te houden. Bij het analyseren van de resultaten is het zaak om te kijken naar een aantal aspecten. Het daarbij om de volgende punten:

Besteed bedrag
Het is handig om in de gaten te houden hoeveel geld er is besteed aan een bepaalde campagne. Het kan bijvoorbeeld zijn dat je resultaten tegenvallen en het hierdoor noodzakelijk is om je budget bij te stellen (verhogen). Belangrijk is hierbij wel om voor jezelf vast te stellen wat het maximale budget is voor het adverteren om zo niet op onverwacht hoge kosten uit te komen.

CTR (Click Through Ratio)
Het CTR wordt berekend door het aantal klikken op de advertentie te delen door het aantal weergaven. Dit wordt weergegeven in een percentage. Oftewel hoe hoger het CTR is, hoe beter. Als je dit ratio bekijkt, kun je voor jezelf bepalen of er eventueel aanpassingen aan je campagne gedaan moeten worden. Denk aan je doelgroep bijstellen of de tekst in de advertentie bijwerken.

Conversies
Het uiteindelijke doel van je online campagne is uiteraard het genereren van conversies. Een conversie kan voor elk bedrijf en elke campagne verschillen. Door middel van het implementeren van LinkedIn Conversion Tracking kan er worden bijgehouden hoeveel mensen vanuit jouw advertentie overgaan tot actie. Voorbeelden hiervan kunnen zijn: het inschrijven op een nieuwsbrief, het aanmelden voor een evenement of het bezoeken van een bepaalde webpagina. Wanneer je dit bijhoudt, kan je gemakkelijk zien welke campagne welk resultaat oplevert. Dit kan je vervolgens gebruiken voor je volgende advertentie(s).

Meer info

Ben je geïnteresseerd geraakt over adverteren via LinkedIn naar aanleiding van dit blog of heb je vragen over dit onderwerp? Of benieuwd wat Prosos kan betekenen voor jouw bedrijf? Neem gerust contact met ons op.

Geen reactie's

Geef een reactie