Even voorstellen ~ Niek
Hoi!
Mijn naam is Niek Brouwer en ik ben 23 jaar oud. Sinds maart 2021 ben ik werkzaam binnen Prosos als Online Marketeer, mijn eerste fulltime baan.
Ik heb de opleiding Communicatie & Multimedia Design gestudeerd aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen met het profiel Media Management waarbij je veel bezig was met online en offline communicatie. Het leuke aan dit vak vind ik de diversiteit. Het takenpakket is heel breed en daardoor kan je je op verschillende vlakken ontwikkelen. Naast werk sport ik veel, namelijk voetbal en een combinatie van Calisthenics (krachttraining met lichaamsgewicht) en fitness.
Wat voor meerwaarde heeft het zoeken van nieuws en het verzorgen van engagement?
Niek Brouwer, Prosos B.V.
Werkzaamheden voor Prosos
Wat voor meerwaarde heeft het zoeken van nieuws en het verzorgen van engagement?
Binnen Prosos voer ik verschillende werkzaamheden uit. De basis van mijn werkzaamheden bestaat uit het opstellen en beheren van contentplanningen. In samenwerking met mijn collega’s verzorg ik de content (teksten en beeld) voor blogs en social media berichten. Met mijn collega Rik richten wij betaalde campagnes in en beheren deze campagnes op social media en Google ads.
In mijn werk merk ik dat ik het interessant vind om te achterhalen wat de inzet van deze werkzaamheden brengt en dat komt mooi samen in het maken van analyses. Ik kan daar echt helemaal in op gaan. Je krijgt dan antwoorden op vragen waarom bepaalde campagnes het heel goed doen en wat er nodig is om resultaten verder te brengen.
Naast het maken van content ben ik ook aan zet als het gaat om engagement en webcare. Engagement om de naamsbekendheid van de klant te vergroten, wat weer bijdraagt aan het behalen van de samen bepaalde doelen, en webcare om vragen op de kanalen te beantwoorden. Verder houd ik het nieuws goed in de gaten om in te kunnen spelen op actualiteiten en de klanten te kunnen adviseren over veranderingen in hun vakgebied. Dan heb je direct ook contact met je klant, je doet het immers samen.
Wat mag ik betekenen voor onze partners?
Waarom bijvoorbeeld Google Ads certificaten belangrijk.
Met de klanten heb ik contact over de content voor social media en spreken wij samen de resultaten van de campagnes door. Door het werken aan het behalen van verschillende Google certificaten kan ik nog meer kennis op doen over adverteren en analyseren. Op het moment van schrijven heb ik de certificaten voor ‘Google Zoeken’ en ‘Google Display’ behaald en ben ik bezig met het certificaat voor ‘Google Analytics’. Met deze certificaten doe je meer kennis op over Google Ads ‘zoeken en display’ en over Google Analytics. Met deze opgedane kennis kunnen de online campagnes van onze partners geoptimaliseerd worden. Wanneer wij zien dat bepaalde campagnes niet het gewenste resultaat behalen is het nodig om deze te optimaliseren. Dit kan aan de hand van het aanpassen van de doelgroep, tekst, beeld en zoektermen.
Gelukkig leer ik ook veel van mijn collega’s. Fijn dat wij als team aanvullend aan elkaar zijn. Juist het samenwerken en het motto van Prosos ‘fouten maken mag, als je er maar voor open staat om van je fouten te leren’.
Waarom pas ik zo goed bij Prosos?
Ik pas goed bij Prosos omdat ik gedreven ben en mijzelf graag wil ontwikkelen en gelukkig krijg ik daar de mogelijkheden voor! We willen graag onze partners helpen in het behalen van hun resultaten en doelstellingen en daar haal ik samen met mijn collega’s veel energie uit.