Ga in 2022 van denken naar doen

Het thema van denken naar doen staat bij ons in deze decembermaand centraal. Een nieuw jaar is het perfecte moment om bewust aan de slag te gaan met het zetten van de stap van denken naar doen. Daarom is januari een mooi moment om je plannen van 2022 vast te stellen.

"A goal without a plan is just a wish"

Citaat uit ons Proba boek

Planvorming voor 2022

Ben jij al aan het nadenken over wat jij volgend jaar gaat doen en hoe jij je budgetten goed besteedt?  De basis hiervan ligt in het maken van een goed plan. Dit zorgt er voordat je een basis hebt voor een succesvolle start van 2022.

Het is bij het maken van je plan belangrijk om het gewenste resultaat voor ogen te hebben. Daarbij is het nodig om ervoor te zorgen dat deze resultaten, en de doelen die je formuleert om je te helpen om deze te behalen, aansluiten bij de wensen van je bedrijf.

Kijk ook naar de doelen en resultaten van vorig jaar, wat liep goed en wat kan beter? Met welke doelen kan je een stap verder gaan, en bij welke moet je het doel aanpassen of een andere aanpak kiezen. Zorg dat je de blijft verbeteren en maak er geen “kunstje” van je werk dat los staat van je plan.

Een planning

Met behulp van een planning kan je de volgende stap maken. Denk bijvoorbeeld aan een contentplanning. Nadat je je doelen hebt bepaald door te denken, ga je doen met behulp van deze planning.

In de contentplanning kan je de ideeën die je hebt om je doelen te bereiken verdelen in verschillende soorten content en dit uitzetten in de tijd. Denk bij het bedenken van content aan je doelen, thema’s die je wilt uitlichten en welke kanalen je wilt gebruiken.

Tip: Begin met de grote lijnen en laat de details nog even voor wat het is. Ga eerst bedenken wat je gaat communiceren en plan dit in de tijd. Ga pas content maken wanneer het daar tijd voor is. Meestal is dit twee weken voordat je deze wilt plaatsen. Dit zorgt ervoor dat je weliswaar vooruit plant en weet wat je gaat doen maar dat je toch flexibel bent en kan ingaan op de actualiteit.

Van denken naar doen

Plannen maken is natuurlijk heel belangrijk maar het is ook de springplank voor het uitvoeren van je werkzaamheden. Voor het doen. Door ieder jaar opnieuw te kijken naar je plannen en de resultaten hiervan zorg je ervoor dat je het juiste gaat doen en je aanpast aan veranderende omstandigheden en nieuwe ontwikkelingen. Maak dus ieder jaar een nieuwe reis van denken naar doen en begin het jaar met een plan.

Knallend 2022 starten?!

Ben jij klaar om concreet aan de slag te gaan met het maken van je plannen maar weet je niet hoe je dit het beste kunt oppakken? Wens je hierbij hulp of wil je graag dat bepaalde onderdelen uit handen worden genomen? Wij dit avontuur graag met jou aan en starten 2022 met een knal! Samen werken aan succes. Daarom worden wij graag jouw partner voor groei.

Proba
Van denken naar doen

Voor veel bedrijven is het lastig om de theoretische kennis over marketingstrategie en productlancering om te zetten in praktisch handelen. Met behulp van het Proba model kan je hier gericht mee aan de slag

Proba helpt je stapsgewijs op gestructureerde wijze je (online)marketing- en communicatiestrategie tot een succes te maken. Bij elke stap wordt duidelijke uitleg gegeven, waarbij steeds de link wordt gelegd tussen het plannen maken en de uitvoering daarvan. Met behulp van QR-codes krijg je daarnaast toegang tot een online-toolbox met oefenmateriaal en inspiratiebronnen.

Bestel Proba

Heb jij nog geen exemplaar in je bezit? Bestel het boek dan hier.