Gastblog: #KIMpressions: Social Sheraton

#KIMpressions: Social Sheraton

#KIMpressions: Social Sheraton

Inleiding

Kim is vorige week gestart met een wekelijkse zondagrubriek: #KIMpressions. Ik ben erg blij met het aanbod van Kim om dit blog op te nemen op wwww.prosos.nl. Kim zal in wekelijkse zondagrubriek laten zien hoe je van online naar offline (en vice versa) verbinding maakt met de consument, gast of reiziger. De focus zal liggen op de food (retail), hospitality en travel industrie. Hier ligt de link met de site www.anitahvl.nl #food en #hospitality.

Social Media ~care and cure market?

De reden dat ik dit blog ook met interesse post, is omdat ik denk dat hier ook kansen liggen om je te onderscheiden als zorgorganisatie. Hoe mooi kan een ziekenhuis hier op inspelen als het gaat om ‘Social Media in de zorg’! Hoe mooi kan je op deze manier een gezicht geven aan je zorgorganisatie! Hoe mooi kan de facilitaire en zorgorganisatie zich samen presenteren naar buiten?

UITDAGING: Na het lezen van onderstaand blog ben ik benieuwd of jij weet hoe jij dit kunt aanpakken in je zorgorganisatie? Denk je hier hulp bij te kunnen gebruiken? Of ken je de tools en ga je er direct mee aan de slag?

Kim is voor dialoog en discussie te vinden op Twitter, privé via Facebook en voor werk via LinkedIn. Daarnaast vind ik het ook erg leuk om ‘eten te delen’ en mijn food spottings vind je op Tumblr. Zijn website is: http://kimvanvelzen.nl/

Blog: Social Sheraton
Ik, Kim van Velzen, reis graag en kiest heel bewust mijn hotels. De ene keer op prijs, een andere keer op ‘must see before I die’ en dan weer op ‘wannahave faciliteiten’ zoals een infinity pool. Hij heeft dus meerdere soorten doelgroepen in zich zitten. Dat maakt het voor hotels niet eenvoudig in hun traditionele marketing. De sociale media doen dat wel.

Sociale media is hospitality

Ongeacht welke keuze er wordt gemaakt, mens zijn we allemaal en gastvrije oprechte aandacht is waar we universeel van in katzwijm raken. Sociale media biedt die mogelijkheid, mits dit natuurlijk op de juiste manier wordt ingezet. Sociale media is online hospitality: gastvrijheid, vermaak, informatie en service is wat er wordt geboden. Klinkt alsof je echt in een hotel, attractiepark of restaurant bent, toch?

Van offline naar online gastvrijheid
Ik ben nog niet onder de indruk van de manier waarop de Nederlandse hospitality industrie sociale media ontdekt en inzet. Veel push marketing en te weinig gericht op converseren, gastvrijheid en relevant zijn. Juist in het online omzetten van hoe je dagelijks gastvrij en relevant bent voor de gast ligt de kans.

Instagram Moments welkom
Jen Pollack Bianco is een bloggende wereldreiziger. Die volg ik graag en zo kwam ik dit voorbeeld tegen. Jen arriveert in het Sheraton Bratislava vanuit Los Angeles en op haar kamer ligt een Instagram Moments boek.

Gepersonaliseerd door een handgeschreven(!) notitie… As we know that Jennifer loves to take Instagram pictures, we thought you’d enjoy this hand-picked selection of 25 of our most favorite shots of Bratislava…

Via de QR code achterop het boek kom je op de Pinterest pagina van het hotel waar Instagram foto’s van Bratislava op volgorde van afstand van het hotel zijn verzameld! Hiermee krijgt het ‘betonblok hotel’ Sheraton een menselijk gezicht, ervaar je gastvrije persoonlijke aandacht én krijg je relevante bestemmingsinformatie.

Ik heb (uiteraard) gevraagd of dit Instagram Moments standaard is voor elke gast. Dat is het niet maar het geeft wel duidelijk aan dat dit hotel er veel aan doet om te weten wie ze als gast ontvangen en dan de zo belangrijke conversatie opzoekt. De twitter conversatie tussen Jen, Sheraton Bratislava en mij vind je hier. Ik heb via e-mail contact gehad met Jen en over relevant gesproken, ze is nu in Praag waar hij ruim een week geleden op culinaire reis was en heeft haar als dank kunnen helpen met culinaire tips.

Hebben jullie nog goede sociale voorbeelden uit de hospitality dan hoort Kim die graag! Dit mag uiteraard via Kim zelf, maar ook op deze site kun je je reactie achterlaten. Ik zorg dat Kim deze reacties ontvangt!

Bron:

Jen Pollack Bianco, My life is a trip

Last but not least, de naam #KIMpressions is met dank aan Emiel Stubbe.

Geen reactie's

Geef een reactie

× Kunnen wij je ergens mee helpen?