Social beleving

Het verbeteren van de SEO-kwaliteit van je content

Het verbeteren van de SEO-kwaliteit van je content

Je doet dagelijks hard je best om mooie content te creëren voor jouw organisatie. Dan wil je natuurlijk wel graag dat jouw content gezien en gelezen wordt. Wij besteden hier bij Prosos veel aandacht aan. Je wilt dat jouw content als eerste gevonden wordt in de zoekmachines. Nu weet je vast wel dat een goede implementatie van SEO in je content hiervoor de sleutel is. Maar hoe pak je dit dan aan? Onlangs hebben wij nog een training kunnen bijwonen rondom dit onderwerp daar wij altijd van de laatste ontwikkelingen op de hoogte willen blijven. Wij geven je graag een aantal tips.

Kwaliteit staat voorop

Een mooie vuistregel: wordt de tekst gewaardeerd door de lezers, dan sluit Google zich daarbij aan. Houd wel in gedachte dat SEO belangrijk is, maar het nooit ten koste mag gaan van de kwaliteit van je teksten. Google is in staat om teksten te beoordelen op het gebruik van natuurlijke taal en zal geforceerde zoekwoorden herkennen en negatief beoordelen. Kies daarom voor de focus op één zoekwoord per pagina en stem daar alle andere tekstelementen op af. Zorg vervolgens dat je bijvoorbeeld je social-kanalen inzet om jouw content te verspreiden. Hoe vaker een bericht wordt gedeeld of geliked, hoe groter de kans dat dit bericht hoog in de zoekmachineresultaten belandt.

Een catchy titel triggert tot klikken

Het lijkt simpel, maar het is vaak best een uitdaging. Bij het bedenken van een pakkende titel ga je na wat de reden is dat de bezoeker jouw content moet lezen. De titel moet een voordeel opleveren voor de lezer. Maakt daarnaast ook eens wat meer gebruik van getallen. Een titel waarin getallen staan opgenomen doet snel denken dat de boodschap die erbij hoort belangrijk is. Leuk feitje: het blijkt dat oneven getallen het vaak beter doen! Kortom, bedenk een titel die de lezer echt niet wil missen.

Check op spelling en indeling

Het spreekt natuurlijk voor zich dat je als maker van de content zorgt dat er geen taal- of typefouten in je tekst staan. Toch geven we graag als tip mee dat je altijd moet checken of je content een logische pagina-indeling heeft. Maak gebruik van verklarende titels en zorg dat je bericht past in de hiërarchische structuur van je website.

Actualiteit

Zoekmachines smullen van actuele content. Speel hierop in door regelmatig nieuwe content aan je website toe te voegen. Zorg dat je op de hoogte bent van de trends en ontwikkelingen in jouw branche. Het bijhouden van een blog is hiervoor zeer geschikt! Good to know: Google maakt gebruik van  Query Deserved Freshness (QDF). Is het onderwerp van ‘oude’ content weer hot? Dan geeft Google webpagina’s over dit onderwerp een extra impuls. Dit zorgt ervoor dat deze ‘oude’ content weer een hoge positie bereikt in de zoekmachines.

Doe research naar zoekwoorden

Voor je begint met het schrijven van je (web)teksten, ga je op zoek naar zoekwoorden waarop je gevonden wilt worden. Dit zijn natuurlijk woorden die verwant zijn aan jouw product, dienst en algemeen aanbod. Hiervoor kun je bijvoorbeeld gebruikmaken van Google Autocomplete.

Advies of hulp gewenst?

Kun je wel wat hulp gebruiken bij de uitvoering of heb je behoefte aan een advies op maat? Het team van Prosos staat voor je klaar! Neem vandaag nog geheel vrijblijvend contact met ons op. Onze contactgegevens vind je hier.

 

Bronnen: Intermedia en Puurweb 

Geen reactie's

Geef een reactie

× Kunnen wij je ergens mee helpen?