Hoe meet ik de resultaten van mijn Instagram bedrijfspagina?

Hoe meet ik de resultaten van mijn Instagram bedrijfspagina?

Het social mediaplatform Instagram is de afgelopen jaren niet meer weg te denken als marketingtool voor bedrijven. Ook het meten en beheren van resultaten van marketingtools is een belangrijk onderdeel in de online marketingwereld. Recent is Facebook begonnen met het uitbreiden van de tool ‘Facebook Analytics’. Hierbij wordt het mogelijk om uitgebreidere analyses te maken van je Instagram bedrijfspagina in tegenstelling tot de huidige analysetool van Instagram. In dit blog vertellen wij meer over dit onderwerp en welke waarde het kan hebben voor je bedrijf.

Facebook Analytics

Facebook Analytics is een onderdeel binnen de ‘business manager’ van Facebook. Via dit programma kunnen de beheerders van pagina’s de statistieken van hun Facebookpagina analyseren. Aan de hand van deze resultaten kan de strategie over bijvoorbeeld het plaatsen en delen van berichten eventueel worden aangepast.

Uitbreiding tool met Instagram

Begin november heeft Facebook bekend gemaakt deze tool de komende maanden uit te gaan breiden met meer analysemogelijkheden voor bedrijfspagina’s op Instagram. Dit geeft de mogelijkheid om meer data te verzamelen dan in de huidige analysetool voor dit kanaal. Zo is het mogelijk om:

  • Te bekijken wat het effect van een reactie of like op je bericht is in relatie tot het behoud van klanten op de pagina.
  • De ‘lifetime value’ vergelijken tussen personen die wel of niet interactie hebben gehad met de Instagram pagina.
  • Segmenten te creëren van mensen die reageren om te zien welke waarde dit heeft voor je bedrijf.
  • Te zien hoeveel personen van je Instagram publiek ook je website bezoeken.

Hoe krijg ik toegang tot deze feature?

Het is nog niet voor iedereen mogelijk om direct toegang te krijgen tot dit platform. Facebook gaat dit voor iedereen in de komende maanden beschikbaar stellen. Wanneer je al gebruik maakt van de huidige Facebook Analytics is het mogelijk om een verzoek in te dienen voor toegang op dit platform, zodat je hier wel direct mee aan de slag kunt.
Bedrijven krijgen hierdoor meer inzicht in hoe de doelgroep online actief is. Door dit te analyseren kan de waarde van dit social mediaplatform bepaald worden met als doel om deze waarde te laten groeien.

Meer info

Wil je graag meer informatie over dit onderwerp of ben je benieuwd naar wat Prosos op dit gebied voor je bedrijf kan betekenen? Onze contactgegevens vind je hier.

Geen reactie's

Geef een reactie