Hoe meet je de resultaten van je social mediaberichten?

Prosos blog over het meten van de resultaten van social media

Hoe meet je de resultaten van je social mediaberichten?

In het laatste blog uit onze blogserie over het Pondres Model gaan we in op het onderdeel Data Driven. Hierin draait het allemaal om het analyseren en meten van getallen. Je wilt toch weten wat de social mediaberichten je opleveren? Tegenwoordig kun je eenvoudig meten of je jouw gestelde doelstellingen hebt behaald. Daarnaast krijg je inzicht in de uitvoering van de social mediaberichten. Er zijn berichten die beter scoren dan andere. Waarom is dat en waar komt dat door?

Beheer contentplanning

Als je je strategie en bijbehorende plannen hebt uitgewerkt, kun je niet zonder een goed beheer van je content. Ook al zijn je social kanalen goed ingericht, als er geen berichten op worden gedeeld, heb je er niets aan. Een overzichtelijke contentplanning biedt uitkomst! De basis is de marketingstrategie van jouw bedrijf. Je plant de content-thema’s voor social media voor minimaal 3 maanden. Je beschrijft per dag, week en maand waar de focus ligt van jouw content. Zo ben je in staat om te evalueren welke content tot de beste resultaten leidt.

Kwalitatief en kwantitatief meten

In de praktijk blijkt dat er nog veel organisaties zijn die hun social media-inspanningen niet of nauwelijks meten. Als organisatie wil je toch de uiteindelijke resultaten van de social mediaberichten weten? De social media kun je meten aan de hand van kwalitatieve- en kwantitatieve parameters. In onze whitepaper vind je daar uitgebreide informatie over. Vraag hem hier aan.

Meettools

Voor het meten van deze parameters zijn er veel tools beschikbaar en er komen er steeds meer bij. Wanneer je kleinschalig begint, dan hebben de grote social mediakanalen tegenwoordig analysetools ingebouwd. De meest gebruikte datatools naast Google Analytics tref je in onze whitepaper over het Pondres Model aan.

Meer weten?

In onze gratis whitepaper over het Pondres Model vind je uitgebreidere informatie over Data Driven. Deze whitepaper kun je hier downloaden. Inmiddels verzorgt Prosos voor diverse kleine en grote(re) bedrijven in allerlei branches de social media. Daar horen uiteraard ook de analyses en dashboards bij, waarin de resultaten staan met een toelichting. Zo kunnen we samenwerken aan een duurzame klantbeleving en commercieel succes! Meer over onze aanpak lees je hier.

Geen reactie's

Geef een reactie