Hoe zet jij stories in voor jouw bedrijf?

Wat gaaf, als eerste Europese land mogen wij, Nederlanders, gebruik maken van Stories op LinkedIn.

Het zat er natuurlijk al een beetje aan te komen maar wij zijn erg enthousiast dat we als eerste deze nieuwe feature mogen gebruiken. Stories zijn niet meer weg te denken van sociale media zoals Facebook, Instagram en WhatsApp. Maar nu kunnen we het dus ook op een professionele manier gaan inzetten! In dit blog geven we je tips & tricks over deze nieuwe ontwikkeling en vergelijken we het met de stories van Facebook en Instagram!

Een story is een afbeelding welke bovenaan de pagina van sociale media verschijnt. Je kan de stories zien van de personen die jij volgt of waar je mee verbonden bent via LinkedIn. Belangrijk kenmerk is dat de story slechts 24 uur zichtbaar is. De stories worden met name gebruikt om leuke momenten te delen over je persoonlijke leven.

Waarom is LinkedIn ermee gestart?

LinkedIn kan natuurlijk niet achterblijven bij de sociale mediums als Facebook en Instagram. Toch is het doel van LinkedIn beduidend anders dan die van Facebook en Instagram. LinkedIn is gericht op de zakelijke markt en is bedoeld om je zakelijke contacten te onderhouden en een netwerk op te bouwen.

Een van de redenen dat LinkedIn ermee gestart is dat het jou op een ‘menselijke’ maar toch professionele manier laat tonen wie je bent en waar je je mee bezig houdt. Waar het bijvoorbeeld goed voor te gebruiken is, is het tonen van je werkzaamheden op een normale werkdag. Een soort kijkje achter de schermen. Zo leert je netwerk jou op een andere manier kennen.

Gebruik jij al LinkedIn stories?

Hoe je stories inzet is natuurlijk volledig aan jou, alleen deel wel de juiste content.

Hoe kan je LinkedIn stories inzetten?

Hoe je stories inzet is natuurlijk volledig aan jou. Wel is het handig om constant te blijven bedenken of de story geschikt is voor jouw zakelijke netwerk. Hieronder een aantal tips van ons:

  • Deel ‘behind the scenes’ beelden; altijd leuk om te zien!
  • Deel tips waarmee jij jouw netwerk wil helpen;
  • Wees zakelijk en persoonlijk tegelijk;
  • Probeer een vraag op te roepen;

Verschil met Instagram en Facebook

Zoals aangegeven is er een groot verschil tussen de verschillende social media platformen. Wij vertellen je graag hoe je welk platform kan inzetten voor jouw bedrijf. Er zijn namelijk een aantal belangrijke verschillen.

Instagram
Instagram stories zijn perfect voor een wat jongere doelgroep. Is jouw bedrijf actief bij een doelgroep die vooral een jonger publiek aanspreekt dan is dit een goede manier om deze mensen te bereiken. Daarnaast is het een groot voordeel dat je verhalen kan opslaan in hoogtepunten op je Instagrampagina.

Facebook
Het gebruik van stories is met name geschikt voor bedrijven die zich richten op de doelgroep met mensen tussen de 25 en 44 jaar. Een wat oudere doelgroep dus in vergelijking met Instagram. In tegenstelling tot Instagram kan je hier geen hoogtepunten maken

Meten van Data

Wanneer je eenmaal een story hebt geplaatst is het erg eenvoudig om vervolgens te zien wie jouw story gezien heeft. Links onderin zie je het aantal kijkers en vervolgens kan je ook zien wie de moeite heeft genomen jouw post te bekijken😉.

Waar wacht je nog op?

En, heb jij hem al geplaatst? Je eerste story? Wij zijn benieuwd hoe jij denkt de nieuwe tool in te gaan zetten voor jouw bedrijf. Wil je meer informatie over het gebruiken van stories op LinkedIn? Wij komen graag met je in contact hierover.

Ontwikkeling

Op basis van een eigen dashboard willen wij onze klanten ondersteunen met ‘sales & marketingdoelstellingen’. Dit in ontwikkeling zijnde dashboard kunnen wij ook zelf inzetten om onze strategie en bijbehorende acties te monitoren. Wil jij op de hoogte blijven van het dashboard, welke wij aan het ontwikkelingen zijn? Laat het ons weten.

Strategie

Strategie draait om keuzes maken en juist daarom is de OGSM-methode zo goed geschikt voor het uitwerken van je (business)plannen. Weet dat je deze methode ook goed kan inzetten voor marketing- en/of projectplannen. Als je de aanpak eenmaal omarmt hebt, is het een ideale ‘kapstok’. Als wij je kunnen assisteren bij het gebruik van het model, dan komen wij graag met je in contact.