Ik sta aan het roer en ik word volledig ondersteund

Yes, ik ben enorm geholpen, Prosos maakt ons bedrijf online zichtbaar!

Karin is medewerker marketing en communicatie bij een groothandel in foodservice. Voor het leesgemak noemen we het bedrijf even Visca. Zij kwam bij ons, Prosos, met een vraagstuk over de inzet van online marketing.

Karin is goed op de hoogte van de ontwikkelingen in haar branche en beseft dat online marketing een belangrijk en bijna onmisbaar onderdeel is binnen de marketing en communicatie strategie van het bedrijf. Ze heeft daarom zelf social media kanalen ingericht voor Visca, echter krijgt ze de kanalen niet lopend zoals ze voor ogen had. Eigenlijk knaagt de eerste vraag al … ‘Wat is mijn gewenste resultaat?’ ‘Wat wil ik eigenlijk bereiken?’

“Ja het inrichten van social media kanalen gaat zo eenvoudig, dat je vaak niet verder nadenkt… eigenlijk niet slim, maar ja, de waan van de dag haalt mij ook wel een beetje in…”

Tijdbesteding

Wat meespeelt is het onderwerp ‘TIJD’. Karin is in haar huidige functie verantwoordelijk voor veel onderdelen binnen marketing en communicatie en vaak haalt de waan van de dag haar in om zich ook echt inhoudelijk zich te verdiepen in online marketing, maar oei wat knaagt dat. De concurrenten zijn super lekker bezig en zij heeft ook oprecht zin om er meer mee te gaan doen! Ze weet gewoon wat het kan verzorgen. Ze heeft daarom bij haar werkgever aangeklopt en ze heeft uitgelegd dat ze met online marketing meer kansen ziet voor Visca. Ook heeft ze aangegeven dat, ze met haar basiskennis heel graag gebruik wil maken om haar kennis te verbreden. Haar baas vindt het een goed idee, dat ze opzoek gaat naar een partner die haar bij de hand kan nemen. Via haar netwerk werd ze in contact gebracht met ons!

Prosos maakt ons bedrijf weer zichtbaar

Structuur is hiervoor erg belangrijk voor ons bedrijf.

Kennismaking en strategiesessies

In het kennismakingsgesprek kwam naar voren dat Visca veel gebruik maakt van Facebook en Instagram en nog maar weinig van LinkedIn. Ook had Karin nog niet de doelstellingen duidelijk en al snel kwamen wij erachter dat er structuur komt als je ook daadwerkelijk een doel voor ogen hebt wat je wilt bereiken. “Ja, dat wil ik!”

In een tweetal strategie sessie zijn wij samen aan de slag gegaan met ons praktisch stappenplan waar wij alle facetten om te komen tot planvorming hebben doorlopen. Vragen als:

  1. Wat doe je nu traditioneel en/of online?
  2. Wat is je uitdaging/probleem?
  3. Wat wil je bereiken?
  4. Weet je welke doelstellingen je wilt behalen?
  5. Welke kanalen zetten wij in?
  6. Hoe gaan wij het implementeren?
  7. Wat gaan wij meten en hoe zie je of je je doelstellingen hebt behaald?

Meer zichtbaarheid online

Uit het gesprek kwam ook naar voren dat ze online meer zichtbaarheid wil creëren. Visca heeft een mooie website en webshop. Met een paar kleine tips kan Karin de website nog wat optimaliseren wat de vindbaarheid ten goede komt. Op aanraden van ons zijn er landingspagina’s aangemaakt en gekeken hoe er links gelegd kunnen worden tussen verschillende platformen, die in relatie staan met Visca.

SEA

In de strategiesessies is de stap implementatie belangrijk. Als je weet wat je wilt bereiken, en je hebt bepaald of je budget kan vrijmaken om je doel online te bereiken, dan kan je aan o.a. de slag met SEA en adverteren via social media. Op basis van de input welke wij van Karin in het gesprek hebben ontvangen, hebben wij haar geassisteerd met een voorstel om inzage te geven in de opbrengsten versus de kosten. Zodat zij dit intern ook goed kan verantwoorden. Na overleg met de werkgever kwam Karin bij ons terug met het verzoek of we haar konden helpen met het inrichten van een campagne welke ondersteund wordt door social advertising en Google Ads.

Na het inrichten van de campagnes, had Karin de wens om zelf de campagnes te gaan onderhouden. Met een goede begeleiding van ons, middels training en advies, verzorgt Karin nu zelf de campagnes, maar assisteren wij haar maandelijks met het bijstellen van de campagnes en het opstellen van de maandelijkse dashboards. Zijn er vragen of wil ze de campagnes optimaliseren of bijstellen, dan staan wij altijd voor haar klaar!

Oh ja, en als er teksten nodig zijn of even handjes om de mailing op te stellen, dan zijn wij graag haar rechterhand!

Herkenbaar?

Herken jij je in het verhaal van Karin en wil jij ook een keertje met ons in overleg? Stuur ons een berichtje via WhatsApp of vul ons contactformulier in en we kijken samen naar wat we voor elkaar kunnen betekenen!