Inbound Marketing ~ tijd en kosten?

Inbound Marketing ~ tijd en kosten?

De laatste maanden delen wij veel informatie rond het verschil van inbound- en outbound marketing. Inbound marketing, zoals het woord inbound suggereert, is over het aantrekken van potentiële klanten naar je bedrijf door middel van het verdienen van aandacht. Zij beroept zich op de digitale interactie door middel van het delen van content, zoals blog posts, e-mail marketing, films, whitepapers, infographics, e-books en sociale media. Als content wordt gedeeld, zal de website een toename in de zoekmachine rankings, verwijzing verkeer en potentiële leads krijgen.

In tegenstelling, outbound marketing is over het bereiken van potentiële klanten om hen te overtuigen dat ze uw product of dienst nodig hebben. Outbound marketing richt zich op een hardere sales aanpak. Het maakt gebruik van traditionele marketing tactieken zoals advertenties en cold calling om leads te genereren.

Term ‘Inbound Marketing’

De term ‘Inbound Marketing’ werd bedacht door HubSpot CEO en oprichter Brian Halligan in 2005. Als gevolg van de afwijzing van de vele verouderde vormen van reclame (zoals print flyers) en zijn omarming van de huidige trends in de sociale media, wordt Inbound Marketing beschouwd als een vernieuwde marketing aanpak.

Kosten van Inbound Marketing

In eenvoudige termen, outbound marketing kost meer en geeft minder (dan inbound marketing). Waarom? Omdat mensen niet reageren op een vloed aan verleidelijke aanbiedingen; het brengt geen gesprek op gang. Inbound marketing richt zich op communicatie ipv alleen zenden naar potentiële klanten.

“inbound marketing kosten ten minste 67% minder per lead dan de traditionele marketing*”. Door een laag succespercentage van de meer traditionele outbound methoden van marketing, is de Return on Investment (ROI) lager dan bij inbound marketing tactieken. Inbound marketing richt zich op communicatie met potentiële klanten, het elimineert de noodzaak voor dure tv-reclame of internet banner advertenties en heeft dus een hogere ROI.

Tijd en Inbound Marketing

Als een outbound marketing campagne succesvol is, zijn bereik en de resultaten zijn vrij onmiddellijk. Zo is het snel duidelijk wanneer een advertentie of cold-calling campagne niet aanslaat. Het omgekeerde is ook waar: als je je outbound marketing campagne stopt, verdwijn je vrij snel uit het gezichtsveld van de potentiële klanten.

Succes van Inbound Marketing

Het succes van een inbound marketing campagne, is echter vaak niet direct duidelijk, omdat het tijd kost om de juiste media te produceren en het duurt enige tijd voor de inhoud die je maakt herkend wordt door zoekmachines.
Het kost ook tijd voor je potentiële klanten om je te leren kennen. Het kost tijd om en relatie met elkaar aan te gaan. De kwaliteit en de levensduur van deze relatie is afhankelijk van de inhoud van de content die je genereert. De content is ook de sleutel tot het succes van inbound marketing.

Nu we begrijpen wat de belangrijkste verschillen tussen de twee benaderingen van marketing zijn, gaan wij in het volgende blog in op de voor- en nadelen.

Het is de moeite waard om je in de verschillen te verdiepen daar 57% van de verkoopcyclus is voltooid voordat een prospect echt in contact komt met de verkoper. Inbound marketing helpt bij lead nurturing; Het opbouwen van een relatie!

Bron: https://www.inboundmarketing.com.au/inbound-vs-outbound-marketing/

Geen reactie's

Geef een reactie