Social beleving

Klant in beeld: Oranka

Oranka sappen juice

Klant in beeld: Oranka

Online en offline integratie

Vanaf de start van onze samenwerking in 2016 was de integratie van online en offline marketing een belangrijk uitgangspunt. De online communicatie (website & social media) dient de offline communicatie (sales, printmedia en events) te versterken en vice versa. Samen bepaalden we de te behalen doelen en welke kanalen hiervoor worden ingezet; de communicatiestrategie.

Verkoopbinnendienst

Tijdens de start van de online inzet hebben wij interim binnen Oranka meegedraaid op de verkoopbinnendienst om daadwerkelijk de vraag en het aanbod beter op elkaar aan te sluiten. Er zijn processen uitgewerkt, met name om de verkoopdoelstellingen aan te sluiten bij de uitvoer binnen de verkoopbinnendienst. Na deze opstart is het team hier zelf verder meegegaan.

Constant in ontwikkeling

Vanuit de vooraf bepaalde strategie bepaalden we de inrichting van de website. Wat willen we online laten zien? Welke doelgroep willen we hiermee bereiken? Zaken die meespelen bij het bepalen van de inrichting van de website. Uiteraard in de herkenbare huisstijl van Oranka. Bij Prosos houdt het niet op ná de oplevering van een website. Ook na het live gaan van de website van Oranka blijft deze constant in ontwikkeling. Wij zorgen ervoor dat de website continue optimaal functioneert. Naast de inrichting en het onderhoud van de website, voeren we voor Oranka ook de SEO uit. Deze zoekmachineoptimalisatie behelst het actief optimaliseren van een website met als doel het bezoek aan de websites vanuit zoekmachines te verhogen. Dit gebeurt zowel in de techniek als bijvoorbeeld in de content van een geschreven blog voor de website. Door deze service te bieden, verhogen we voor Oranka het aantal bezoekers op de website en daarmee het aantal (potentiële) klanten.

Social versterkt de merkbeleving

Prosos beheert de social media kanalen van Oranka in Nederland. Vanuit de contentplanning bepalen we thema’s zoals bijvoorbeeld een fruitsoort uit het seizoen of een productcategorie die extra aandacht verdient. Waarbij er parallel een link is met de doelgroepen binnen Horeca, Retail en Zorg. Hierbij wordt door Prosos beeld veelzijdig beeld gecreëerd en vervolgens gedeeld op de kanalen. Doel hierbij is informeren, amuseren of uitlokken en elk bericht bevat een link naar de website. Daarnaast wordt branche-gerelateerd nieuws gedeeld via de social kanalen. Dit versterkt de merkbeleving en -identiteit bij de doelgroep. Ook worden de blogs van de website uitgelicht op de social kanalen. Hierdoor genereren we met social media meer websitebezoeken. Belangrijk onderdeel van de social media beheer is de webcare en engagement. Wat wij belangrijk vinden is dat iedere reactie op social media binnen 2 uur beantwoord wordt. En dat doen we dus ook! Ook zoeken we zelf het contact met (potentiële) volgers op social media.

Over Oranka

Oranka is als internationaal leverancier toonaangevend op het gebied van vruchtensappen & smoothies in combinatie met uitschenksystemen. Met meer dan 25 jaar ervaring weten wij als geen ander wat u als klant belangrijk vindt in het koude drankensegment Oranka is als internationaal leverancier toonaangevend op het gebied van vruchtensappen & smoothies in combinatie met uitschenksystemen. Met meer dan 25 jaar ervaring weten wij als geen ander wat u als klant belangrijk vindt in het koude drankensegment.

Ben jij benieuwd hoe we de offline en online marketing van jouw bedrijf meer kunnen integreren? Of heb je een andere marketingvraagstuk voor ons? Neem dan contact met ons op, we staan graag voor je klaar!

Geen reactie's

Geef een reactie

× Kunnen wij je ergens mee helpen?