Klant uitgelicht: Rederij van Hulst - Prosos

Klant uitgelicht: Rederij van Hulst

Klant uitgelicht: Rederij van Hulst

Samen met het team in Katwijk werken wij gezamenlijk aan verschillende activiteiten voor Rederij van Hulst. Wij zijn collega’s die vanuit Apeldoorn samenwerken met de directie en collega’s in Katwijk om het totale pakket van marketing en communicatie werkzaamheden uit te voeren. In de breedste zin van het woord denken en werken wij mee aan de volledige (online) marketing & communicatie. Graag laten we je hieronder zien wat wij voor Rederij van Hulst doen.

Rederij van Hulst

Rederij van Hulst verzorgt al ruim 60 jaar activiteiten op het water. Door de jaren heen hebben zij zich gespecialiseerd in culinaire rondvaarten en feesten op het water voor maximaal 250 gasten. Het rondvaartbedrijf is uitgegroeid tot een begrip in de regio voor vaartochten en dagtochten op het water

Prosos is sinds Rederij van Hulst een nieuwe koers is gaan varen onder leiding van een nieuwe directie betrokken geweest bij de veranderingen. Dat betekent in het begin veel doen om het bedrijf een nog betere (online) identiteit te geven, ondersteuning bij de inrichting van de backbone, het informeren van de klanten online en offline en advies bij de planvorming.

Backbone van de Rederij

Naast de website van Rederij van Hulst is de gehele backbone (EPR) van het bedrijf genitreerd: het reserveringssysteem, de tourplanning(en), de personeelsplanning, de financiële integratie, de botenplanning, maar denk ook aan samenwerkingen met andere partijen zodat de Rederij ook via deze platformen tickets kan aanbieden en/of samenwerking in combinatiedeals. Het systeem wat hiervoor nodig was is op maat gebouwd door ontwikkelaars. Om dit hele project te coördineren en begeleiden is er afgelopen jaren dagelijks contact met de leverancier geweest als ‘product owner’ om alle fases goed te laten verlopen. Dat doen wij vanuit Apeldoorn. Ook de communicatie met derden worden na dat de deals op directieniveau zijn gemaakt vanuit Apeldoorn gecoördineerd en geregeld.

Website
Naast de achterkant van de site, is er natuurlijk ook de website die jij en ik zien als wij naar rederijvanhulst.nl gaan. Deze site wordt door ons ingericht met beschrijvingen van de dagtochten, rondvaarten, boten en informatie over de omgeving. Ook hebben wij het beheer over een zeer uitgebreide beeldbank die wij wekelijks uitbreiden op basis van input welke wij uitvragen met mooie foto’s uit de omgeving waar Rederij van Hulst vaart. De website voorzien wij ook van blogs en nieuwsberichten. De website wordt door ons continu geoptimaliseerd met landingspagina’s (SEO).

Advertenties

Om de site goed in Google naar voren te laten komen, werken wij gezamenlijk aan advertentiecampagnes, zowel in Google maar uiteraard ook op de social mediakanalen. Hier kijken wij continu welke kanalen passen bij de doelgroepen van de klanten van Rederij van Hulst. Door middel van remarketing benaderen wij de vaste klanten van Rederij van Hulst met inspiratie en tips uit de omgeving. In het hoogseizoen benaderen wij met deze advertenties de klanten ook om de rondvaarten en dagtochten onder de aandacht te brengen. We kijken hier goed naar de kosten/baten en beoordelen dit dagelijks om ervoor te zorgen dat dit binnen de perken blijft.

Social meda

Door het inzetten van verschillende social mediakanalen, zoals Facebook, YouTube, Twitter, LinkedIn en Instagram, promoten wij de verschillende rondvaarten en dagtochten en hebben wij interactie met de doelgroepen. Webcare is tegenwoordig belangrijk voor nagenoeg elke doelgroep. Rederij van Hulst krijgt van een bepaalde doelgroep nog veel telefonisch vragen maar ook de vragen via Social Media nemen toe. Wij vinden het belangrijk om 7 dagen in de week tussen 08:00 en 22:00 uur deze vragen binnen uiterlijk 2 uur te beantwoorden. Zo gebruiken wij Social Media als kanaal om mensen te inspireren en verleiden maar ook als klantenservice. Tevens verzorgen wij voor alle uitingen op social media de foto’s, video’s en teksten. Wij gebruiken foto’s en video’s welke door de Rederij zelf zijn aangeleverd. Echter maken wij zelf ook foto’s en video’s, zo hebben we bijvoorbeeld afgelopen jaar met een drone een klein gedeelte van het vaargebied in beeld gebracht waar de gasten een molen konden bezoeken. Ook zijn wij op verschillende rondvaarten/dagtochten aanwezig geweest voor het maken van foto’s en video’s.

E-mailmarketing

Via de website kunnen klanten of bezoekers zich inschrijven voor het ontvangen van de nieuwsbrief. Klanten worden na het kopen van een ticket gevraagd of zij op de hoogte willen blijven van de ontwikkelingen en vaarplanningen van Rederij van Hulst. Op deze wijze kunnen wij van onze klanten ‘fans’ maken. In de juiste frequentie stellen wij deze nieuwsbrieven op om de relaties te informeren over het rondvaartprogramma en/of bijzondere activiteiten. Het stimuleren van boekingen hoort daar natuurlijk ook bij via aantrekkelijke buttons (CTA’s). Door personalisatie toe te passen kunnen wij met segmentaties altijd de juiste klanten benaderen en ontvangen de klanten alleen relevante informatie.

Traditionele marketing voor Rederij van Hulst

Naast veel grafische vormgeving voor Rederij van Hulst, zijn wij in het eerste jaar ook betrokken geweest bij de ontwikkeling van de huisstijl. Denk hierbij aan het logo, lettertype en kleurgebruik.

Mooie uitingen die wij de afgelopen jaren hebben mogen helpen ontwikkelingen zijn:

  • Het Rondvaart Programmaboek/Puzzelboek

Inmiddels maken wij voor het derde jaar een Rondvaartprogrammaboek voor Rederij van Hulst. Op deze manier blijft de doelgroep op de hoogte van alle rondvaarten. Ook staan er hele leuke puzzels in het programmaboekje.

  • POS-materialen

Rederij van Hulst is regelmatig op beurzen te vinden en heeft diverse locaties. Daarvoor is POS-materiaal (Point Of Sale) nodig. Dit materiaal ontwerpen, maken en bestellen wij, zoals flyers, banners, posters, pennen, gadgets en visitekaartjes.

Referentie

Rederij van Hulst zegt over de samenwerking met Prosos: “Wij werken al lang met Anita en Danny samen. Zij staan voor ons klaar, wat verder gaat dan het werk wat van hun gevraagd wordt. Net dat beetje extra heb je nodig als je een bedrijf aan het opbouwen bent, dat vraagt meer dan een ‘job uitvoeren’!” Prosos vertrouwt erop de komende jaren verder te mogen meebouwen aan dit prachtige rederijbedrijf.

Geen reactie's

Geef een reactie

× Kunnen wij je ergens mee helpen?