Hoe maak je van Moederdag een (marketing) succes?

Handen Rood groep

Hoe maak je van Moederdag een (marketing) succes?

Moederdag, is net zoals vele andere feestdagen, een goede inhaker voor de meeste bedrijven om ‘iets’ te doen op het gebied van marketing. Wat is het voordeel om rond dagen zoals deze een campagne in te zetten? Wat levert je dit specifiek op als bedrijf? En wat moet je hierbij in je achterhoofd houden om succesvol te zijn?

Nieuwe klanten bereiken

Het is al jaren een trend dat rond bepaalde feestdagen de (e-commerce) verkopen omhoog schieten. Het grote verschil met mensen die rond deze dagen aan het shoppen zijn, al dan niet op het internet, is dat zij heel doelgericht naar iets op zoek zijn. Dit zorgt ervoor dat jij als bedrijf gemakkelijker op de wensen van de consument kan inhaken. De belangrijkste kenmerken van het koopprofiel dat zij vertonen zijn:

  • Deze consumenten bezoeken winkels die zij nog niet eerder bezochten
  • Deze consumenten zijn niet perse op zoek naar producten voor zichzelf
  • Deze consumenten kijken naar reviews of inspiratie

Persoonlijke touch

Het klinkt logisch maar wordt toch vaak vergeten: de persoonlijke touch. Feestdagen zoals Moederdag, Kerstmis en Valentijnsdag vragen om marketing met een persoonlijke touch. Om als marketeer op te vallen is het dan ook aan te raden om creatieve, gepersonaliseerde advertenties te maken. Team Prosos kan jouw bedrijf helpen om op maat gemaakte campagnes in te stellen en hierdoor betere resultaten te realiseren.

Van campagne naar social media strategie

Wanneer jij als bedrijf een tof idee hebt voor een Moederdag campagne is het zaak om dit goed uit te zetten naar de verschillende social media kanalen. Sta jij er als bedrijf überhaupt wel eens bij stil op welke social media kanalen je zichtbaar wilt zijn, hoe je deze vervolgens inzet met relevante content en waarom? Lees dan ons blog over de customer journey, relevante content en download gratis het Whitepaper Pondres model om alles te leren over contentmarketing!

Meer weten?

Wij, van Prosos, kunnen ook jouw bedrijf helpen met het opzetten van succesvolle campagnes. We kunnen jou helpen met het bedenken, uitzetten, adverteren, en uiteraard het personaliseren van deze campagnes. Wil jij meer informatie hierover? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. In onze gratis whitepaper over het Pondres Model vind je uitgebreidere informatie over Content & Distributie. Deze whitepaper kun je hier downloaden.

Bron: Frankwatching 

Geen reactie's

Geef een reactie