Ons DNA

Ons DNA

Het belangrijkste onderdeel van elk bedrijf is haar identiteit. Dat is bij ons niet anders. Met jouw identiteit onderscheid jij je van jouw concurrenten. Een andere term die steeds vaker gebruikt wordt voor identiteit is het DNA. In dit blog nemen we jou mee op een reis door ons DNA. En helpen we jou met het ontwikkelen hiervan.

Drijfveren, of waarom?

Het begint allemaal met de vraag en de reden waarom jij doet wat je doet. In een van de meest bekende TedX-speeches legt Simon Sinek uit waarom dat belangrijk is. De intrinsieke motivatie is de reden waarom wij doen wat we doen. Voor Prosos is het verlenen van service alleen niet goed genoeg, dat kan immers bijna iedereen. Wij gaan verder waar de anderen ophouden. Dat noemen wij ‘service verlenen met een gouden randje’. Het gouden randje is dat wij ons niet snel uit het veld laten slaan en wij geen uitdaging te groot vinden. Hiermee ontstaat een sterke vertrouwensrelatie met de klant. Dat is waar wij plezier in hebben en gelukkig van worden!

Kies passende kernwaarden

Nu weet je waarom wij doen wat we doen. Daarbij horen kernwaarden. Kernwaarden geven inhoud aan het DNA en moeten alles zeggen over wat je doet en uitstraalt. Dit zijn die van ons:

Kwaliteit: Wij staan voor onze diensten en vinden dat onze klanten het hoogst haalbare mogen verwachten. Dat is onze kwaliteit.
Innovatief: Om onze klanten het gouden randje te blijven beloven, blijven wij onszelf ontwikkelen.
Betrouwbaar: Door te doen wat we zeggen en te zeggen wat wij doen, laten wij zien dat we een betrouwbare partner zijn voor onze klant.
Plezier: Bij alles wat we doen staat plezier voorop!

Verwoord jouw inspirerende beeld

Het ambitieuze en visionaire beeld dat jij hebt van de markt en wat jij wilt zijn in jouw markt beschrijf je in een visie en missie. Deze worden nog wel eens door elkaar gehaald. Een eenvoudige manier om ze uit elkaar te houden is dat de missie de manier is waarop je jouw visie wilt vormgeven.

Passend personeel

Met bovenstaande stappen heb je bedacht welke producten of diensten je wilt aanbieden en met welke strategie. Een belangrijk onderdeel dat nu nog mist is het eventuele personeel waarmee je jouw producten of diensten aan de man gaat brengen. Belangrijk is dat zij de visie delen die jij voor ogen hebt. Pas wanneer jouw personeel dezelfde drijfveren en kernwaarden ademen, maken zij integraal onderdeel uit van jouw organisatie en kan het floreren.

Heb jij al een passend DNA bij jouw organisatie? Of ben je op zoek naar het DNA van jouw organisatie? Wij helpen je graag bij de ontdekkingstocht hiernaar. Neem gerust contact met ons op voor een afspraak.

Geen reactie's

Geef een reactie