Prosos bestaat 6 jaar!

Groepsfoto boomstammen prosos

Prosos bestaat 6 jaar!

Het cijfer zes, het zegt nou niet iets bijzonders, maar wij staan elk jaar stil bij weer een jaartje Prosos. Toch heeft zes een betekenis, die prima past bij Prosos!

“Zes: het cijfer van de beschermer van de zwakkeren. Het cijfer zes staat voor harmonie en liefde”.

Wist je dat:

 

Een jaar waarin wij als team stappen aan het maken zijn met onze collega’s. Naast het ontwikkelen van ons klantportfolio hebben wij ook intensief gebouwd aan ons Prosos team. Zo zijn wij uitgebreid naar een team van 12 collega’s en bestaan de collega’s niet alleen uit Marketing & Communicatiemedewerkers – online en traditioneel. Het team bestaat tevens uit commercieel medewerkers voor onze werkzaamheden m.b.t. de link tussen Sales & Marketing (accountmanagers en commerciële binnendienst). Met als klap op de vuurpijl een nieuwe doelstelling om sales en marketing nog beter aan elkaar te verbinden, neem dan bijvoorbeeld het inrichten van een callcenter om klanten te kunnen ondersteunen op het gebied van acquisitie.

Sales & Marketing- communicatie activiteiten

Onze klanten zijn vaak bedrijven, die in een snelle ontwikkeling onze pragmatische en resultaatgerichte inzet wensen. Wij worden direct ingezet wanneer het bedrijf snel is gegroeid, maar er nog weinig tijd en inzet is gegeven aan de ontwikkelingen hiervan. Hoe presenteert het bedrijf zich aan haar klanten? Welke middelen zijn hiervoor nodig? Indien gewenst helpen wij niet alleen schriftelijk, maar ook mondeling de eindklant te benaderen. Wij doen dit met een gedreven sales- en marketingaanpak. Wij zijn er niet alleen voor het mooie corporate plaatje, maar juist geven wij antwoord op de vraag: ‘Wat is de wens van uw (eind)klant? Of dit nu B2B of B2C is.

Markt in beweging

Met de opgedane ervaring en het continue doorvoeren van verbeteringen in onze eigen werkwijze kunnen wij voorop blijven lopen in een markt die continue aan verandering onderhevig is. Allereerst wordt onze adviesrol vaak ingezet. Onze relatie wil bijvoorbeeld aan de slag met een salesuitdaging (groeiontwikkeling) en vraagt onze hulp bij het opzetten en ontwikkelingen van een aanpak. Vanuit onze brede kennisgebieden, zowel online- als offline, kunnen wij met een brede blik hier onze rol aan verlenen. Let wel: vanuit het advies stopt onze rol niet, zo zetten wij onszelf dan graag in om daadwerkelijk het plan ook te gaan uitvoeren.

Enerzijds bestaat onze uitvoerende dienstverlening uit het verzorgen van (online) content en hier zien we continu verschuivingen in. Wij schrijven nog steeds blogs, nieuwsberichten en/of nieuwsbrieven, maar zien een verschuiving naar beeld en film. Hier schakelen wij in mee, door collega’s te betrekken die ons hierbij kunnen helpen. Zo hebben wij collega’s gespecialiseerd in film, fotografie en hebben wij zelfs twee gecertificeerde Drone-piloten in ons midden. Onze traditionele marketing- & communicatie werkzaamheden zijn afgelopen jaar explosief toegenomen. Dat is de reden waarom wij ons eigen creatieteam in huis hebben. Let wel: Creatie, DTP, fotografie en film. Zowel online activiteiten als de traditionele marketing- & communicatie werkzaamheden moeten elkaar versterken.

Marketing in de breedste zin van het woord

Onze uitvoerende dienstverlening bestaat daarnaast ook uit salesactiviteiten voor onze klanten. Uiteraard draagt de content die wij schrijven hieraan bij, maar denk hierbij ook aan het uitvoeren van salesplannen. Dit doen wij door aanwezig te zijn bij klantbezoeken, belacties en het verzorgen van onlinecampagnes etc. Let wel: alles in het verlengstuk van de salesafdeling en/of het verzorgen van de sales wanneer deze afdeling er nog niet concreet is. Want de directie kan niet alles. Betekenis van marketing is wat ons betreft een verzamelnaam voor de categorie activiteiten, die ervoor moeten zorgen dat een bepaald product of bepaalde dienst bij zoveel mogelijk klanten bekend wordt zodat, daaruit voortvloeiend, zoveel mogelijk omzet worden gegenereerd. Prosos wil op een zo breed mogelijke wijze de klant hierin ondersteunen in alle activiteiten die onder de verzamelnaam ‘sales en marketing’ toebehoren en bijdragen aan een vergroten van de omzet n.a.v. deze activiteiten. Sales driven!

Kennis

We zijn in de loop der jaren veel gaan doen op het gebied van kennisdeling en het zorgdragen dat onze collega’s bij blijven in ons vakgebied. Dit doen wij door persoonlijke groei- en ontwikkelsessies, coaching-on-the job, maar ook marketing- en salestrainingen horen bij dit programma. Uiteraard kunnen wij elkaar veel leren op het gebied van online marketing- en communicatie ontwikkelingen, welke wij lezen en tegenkomen in ons werkveld.

Why?

De merkidentiteit van ons komt duidelijk tot stand in de ‘why’-vraag van Simon Sinek. Waarom gaan wij ‘zo ver’ voor onze klanten? Het juiste antwoord op deze vraag is omdat wij aan onze klanten service willen verlenen met een gouden randje. Wij worden gedreven door dat stapje extra en om niet te stoppen waar de rest ophoudt. Geen vraag is voor ons te gek en wij zullen niet snel iets uit de weg gaan, op deze manier ontstaat er een sterke en betrouwbare relatie. Wat ons betreft een mooie basis om door te gaan naar het volgende jubileum.

Mochten wij het nog niet persoonlijk hebben gezegd, bedankt voor jullie bijdrage (als klant of leverancier) aan de afgelopen 6 jaren. Bedankt! Zonder jullie vertrouwen waren wij nooit zo ver gekomen.

 

Danny van der Ven en Anita Holthuis

1Reactie
  • jacques van den Berg
    Geplaatst op 09:33h, 01 mei Beantwoorden

    PRACHTIG. GOED BEZIG!!

Geef een reactie