Quli Experience 2019, een ware belevenis - Prosos

Quli Experience 2019, een ware belevenis

Quli experience header

Quli Experience 2019, een ware belevenis

‘Quli voor iedereen’ was het overkoepelende thema van de Quli Experience dat op 25 november 2019 bij de Rabobank in Utrecht plaatsvond. Hiervoor heeft Quli gevraagd aan Prosos om marketingcommunicatieadvies en -ondersteuning te bieden, zowel voor, tijdens als na het event. Janine van Milligen en Rik van Asselt waren namens Prosos bij de Quli Experience aanwezig en blikken samen terug op dit event rondom PGO-platform Quli.

Voor het event

Rik vertelt over de voorbereidingen: “Zo’n groot event met elkaar neer te zetten, vraagt om de nodige voorbereidingen. Er zijn diverse besprekingen over de inhoud van de Quli Experience 2019 gevoerd en contacten gelegd met de diverse sprekers. Er werd een social mediastrategie gemaakt en uitgevoerd om zoveel mogelijk bezoekers enthousiast te krijgen over het event. De vooraankondigingen, uitnodigingen werden gezamenlijk gemaakt in woord en beeld en online naar zo’n 320 gasten verstuurd. Vervolgens hebben meer dan 220 mensen zich aangemeld. Daarvoor ontvingen zij een bevestigingsmail met informatie over het evenement. Vlak voor het event hebben wij de laatste stand van zaken naar Quli gemaild en gingen we op weg naar Utrecht.”

Tijdens het event

Registratie

Om in het Auditorium van de Rabobank te mogen komen, registreerden de Rabobank-gastvrouwen iedereen bij binnenkomst. Gelukkig stonden ook Rik en Janine op de lijst en mochten zij rond 13:30 uur naar binnen. Intussen waren de deelnemende organisaties aan de Informatiemarkt hun standjes aan het inrichten. Vanaf 14:00 uur konden de deelnemers naar binnen. Janine legt uit hoe de online registratie in zijn werk ging: “Rik en ik stonden in de tunnel vlak voor aankomst in de zaal. Daar verwelkomden wij de mensen en scanden met onze telefoons meer dan 220 deelnemers via de QR-code op de bevestigingsmail. Wij konden ook op naam zoeken en mensen aanmelden. Zo stonden alle aanwezigen geregistreerd in het online eventsysteem.

Informatiemarkt

Om 14:00 uur startte de informatiemarkt, waar zorgorganisaties en bedrijven in relatie tot Quli zich presenteerden. Quli was uiteraard ook zelf van de partij. Op de schermen in de ontvangstruimte speelde een bedrijfsfilm van Quli af, die Prosos heeft gemaakt. “Mooi om te zien, dat de video die je op kantoor maakt nu op een groot event voor zoveel mensen te zien is,” vindt Rik.

Officieel van start

Rond 15:15 uur was het de beurt aan dagvoorzitter Bas Westerweel om de Quli Experience officieel van start te laten gaan. Janine vertelt hoe zij dit heeft ervaren. “Hij praatte op professionele en verhelderende wijze het programma aan elkaar. Westerweel boeide de zaal direct met zijn eigen verhaal. Hij groeide op in een familie waarin zorg een belangrijke rol speelde. Hij was zelfs nog even broeder Bas, maar merkte al snel dat hij daarvoor niet in de wieg was gelegd. Enkele jaren geleden kwam hij nog persoonlijk met de zorgsector in aanraking, omdat hij een hartstilstand kreeg. Na zijn persoonlijke intro verwelkomde hij de diverse sprekers aan de hand van het programma.”

Rik maakte tijdens het event enkele foto’s, die via de social mediakanalen zijn gedeeld.

Sfeerbeeld Quli Experience 2019

Wat maakte vooral indruk?

Rik legt uit: “Persoonlijk vond ik het vooral boeiend om de verhalen te horen van de mensen die al met Quli werken. Kim Schoen legde duidelijk uit hoe Quli binnen de Amarant-organisatie werkt. Daardoor krijg je een beter beeld bij wat Quli kan betekenen voor iedereen in een Persoonlijke Gezondheidsomgeving (PGO), zoals Quli is. Wat Janine opviel, was het verhaal van de Rabobank over de gewenste situatie t.o.v. de ervaringen en huidige situatie. “Michel van Schaik van de Rabobank benadrukte in zijn verhaal dat we sneller moeten handelen in de zorg. Innovaties en ICT-oplossingen zijn nuttig en noodzakelijk. Aan de andere kant hoorde je in de verhalen van de sprekers, dat we er nog lang niet zijn. Er is nog veel te ontwikkelen en te ervaren om tot de gewenste PGO te komen.”

Hans ter Brake sluit de informatieve middag af met de wijze woorden: “Mensen hebben recht op een digitale kopie van hun gegevens. Wij denken vanuit het persoonlijke netwerk van de patiënt. Laten we samen inhoud geven aan de bedoeling”.

Afsluiting

Na afloop van het presentatiegedeelte was er nog een goed verzorgd Italiaans buffet. Het viel Rik en Janine op dat er veel mensen bleven borrelen en eten. En er was voldoende stof om over na te praten. We kunnen dus terugkijken op een geslaagde Quli Experience en het was een ware belevenis.

Na het event

Als een evenement als Quli Experience is geweest, zijn de marketingcommunicatietaken nog niet afgelopen. Rik zorgde ervoor dat alle aanwezigen een online enquête/evaluatieformulier ontvingen en aftermailing kregen met informatie en een samenvatting van de presentaties. Daarin is ook een link opgenomen naar de aftermovie, die het team van Bas Westerweel verzorgde.

Natuurlijk is het ook belangrijk om na een event met elkaar te evalueren. Wat ging er goed en wat ging minder goed? Naast de punten uit deze interne evaluatie kunnen de verbeterpunten uit de deelnemersenquête meegenomen worden naar de volgende Quli Experience. Gezamenlijk een succesvol event neerzetten, daar gaat Prosos voor.

Meer weten over wat Prosos voor jouw organisatie kan betekenen als fullservice marketingcommunicatiebureau? Kijk eens op www.prosos.nl. Het team van Prosos staat voor je klaar!

Geen reactie's

Geef een reactie

× Kunnen wij je ergens mee helpen?