fbpx

SEA

Bij zoekmachine adverteren gaat het om zichtbaar zijn op het moment dat iemand actief zoekt naar de producten of diensten de jij aanbiedt. Dit kan zijn met hele specifieke zoekopdrachten, maar ook eerder in de customer journey op de meer algemene, generieke zoektermen. Relevantie is daarbij erg belangrijk. Door met de juiste boodschap op het juiste moment in beeld te komen, vergroot dat de kans dat een kwalitatief goede bezoeker wordt aangetrokken.

Fundamenteel voor een succesvolle campagne is het bepalen van realistische doelstellingen en het gewenste rendement. Daarnaast is het bepalen van het einddoel ook belangrijk. Wat wil je bereiken? Naamsbekendheid vergroten, of meer bezoekers naar je website leiden? Belangrijke keuzes die een grote invloed op de opzet van de campagne hebben.

Waar kunnen we je mee assisteren?

SEA | SEA strategie | SEA advies | SEA statistieken

Een goede strategie is bepalend voor het behalen van je doelstellingen.

Campagnes

Opzetten en analyse

Aan de hand van de doelstellingen en strategie maken we advertentiecampagnes die een optimale zichtbaarheid genereren voor jouw bedrijf. Binnen deze campagnes kunnen we allerlei advertentietypes combineren. Denk hierbij aan:

  • Tekstadvertenties
  • Shopping advertenties
  • Dynamische zoekadvertenties
  • Remarketing advertenties

 Dataverzameling- en analyse van je campagnes
Wanneer de campagnes actief zijn start de dataverzameling. Daarbij monitoren en analyseren we constant de prestaties van de zoekwoorden en advertenties. Dit gebeurt ook op het niveau van apparaat, locatie, tijdstip. Dat genereert real-time informatie over wat wel en niet werkt binnen de campagnes.

Rapportage

Optimalisatie

Met de data-analyse kunnen we de campagnes doorlopend optimaliseren. Via onder andere bid management, het toevoegen van uitsluitingszoekwoorden, een optimale budgetverdeling en (re)targeting van specifieke doelgroepen vertalen we de eerder verkregen inzichten naar renderende advertentiecampagnes.

Rapportage & evaluatie
Tijdens onze werkzaamheden ontvang je van ons periodiek rapportages en evaluaties en houden we je op de hoogte van gerealiseerde resultaten en uitgevoerde en geplande werkzaamheden. Bij een SEA campagne zijn doelen en rapportages enorm belangrijk. De investering is vaak groot en hier moeten resultaten aan ten grondslag liggen. Wij helpen je organisatie graag met het bepalen hoeveel de campagnes maximaal mogen kosten.

Welke aanpak past bij jou?

Een juiste SEA strategie is voor elk bedrijf anders. Gaan wij met elkaar aan de slag om een juiste strategie te bepalen en jullie SEA naar een hoger niveau te brengen?

Meer leren over SEA?

Vul je e-mailadres in en ontvang de laatste tips and tricks.




Lees meer over SEA

Het is steeds lastiger om zonder te betalen, d.w.z. organisch, de juiste doelgroep te bereiken. Daarom is het raadzaam om advertenties op de kanalen te plaatsen waar je doelgroep(en) actief zijn....

Het is belangrijk om jezelf zichtbaar te maken tijdens de feestdagen. Een belangrijke vraag is, hoe doe je dit? Door een mooie feestdagencampagne te hebben, maak jij jezelf zichtbaar. Wil je weten hoe je dit kan aanpakken? Hier helpen wij je bij!...

Het bereiken van de juiste doelgroep wordt organisch (zonder te betalen) steeds lastiger. Dit vraagt om de inzet van advertenties op de kanalen waar de doelgroep van je organisatie actief is....

×