Start met Social Media

Start met Social Media

Een van mijn eerste tweets was: ‘Hoe zet ik mijn Twitter actiever in? Wie heeft tips en suggesties?’ (datum: 27 september 2010). Grappig…want je moet er toch eerst zelf mee aan de slag gaan en het gewoon gaan doen!

Een belangrijk uitgangspunt voor mij is, is dat naast mijn LinkedIn profiel ook mijn Twitteraccount een ‘zakelijk’ karakter heeft. Ik ben mij steeds meer gaan focussen op de  onderwerpen waar mijn interesses naar uit gaan en waar ik expertise in heb of graag verder in wil vergaren. De onderwerpen waar ik waardevolle informatie over deel en krijg zijn: ‘Facility Management~Services in de Zorg, Gastvrijheid, Duurzaamheid, Organisatieadvies, Veranderkunde en Social Media’.

Door het delen van informatie over bovenstaande onderwerpen kom ik dagelijks in recordtempo zowel op Twitter als LinkedIn in contact met veel verschillende mensen en organisatie met kennis, kunde en energie! De onderstaande infographic geeft mooi weer waar je zeker op moet letten en wat je best achterwege laat bij ‘Social Media for Business’.

In mijn ‘Social Media for business’ miste ik eigenlijk nog een onderdeel: namelijk ‘een eigen blog’.

Waarom start ik met bloggen?

Allereerst wil ik graag in een ‘Blog’ de verschillende onderwerpen waar ik mij mee bezig houd in mijn werk toelichten en een verdieping geven hoe de combinatie van deze onderwerpen elkaar kunnen versterken.

Ik lees veel teksten en artikelen. Met een blog kan ik teksten en/of links die ik gevonden heb op internet opslaan in een toegankelijk archief zodat ik zij met jullie kan delen. Met een eigen blog heb ik o.a. de kans om reacties te schrijven op teksten/artikelen waarmee ik mij verder kan ontwikkelen in het schrijven voor het web en mijn vak-expertise verder kan vergroten. Ik kom graag in contact met ‘collega’s uit het werkveld’ om het gesprek op gang te brengen met elkaar.

Ik kijk ernaar uit om dit samen met jullie te delen. In de volgende blogs ga ik wat verder in op mijn zakelijke onderwerpen: ‘Facility Management~Services in de Zorg, Gastvrijheid, Duurzaamheid, Organisatieadvies, Veranderkunde en Social Media’ en hoe ik de koppeling tussen deze onderwerpen zie en in mijn werk gecombineerd inzet. Ik kijk uit naar jullie reacties!

1Reactie
  • jef van de vegte
    Geplaatst op 08:28h, 17 oktober Beantwoorden

    nu heb ik toch veel van je maar niet je 06nummer. Kunnen we een afspraak maken de eerste week van november ? als jij een optie doet kom ik graag je kant op

Geef een reactie