Van denken naar doen

De uitspraak van Anita, maar wat bedoel je er nou eigenlijk mee? Misschien herken je het wel. Of je blijft hangen in denken of je schiet te snel in doen. De combinatie wordt vaak in veel tools en of modellen niet aan elkaar verbonden.

Misschien herken je onderstaande praktijkervaringen wel:

Wel doen, maar denken vergeten wij

Ja, ik wil gewoon met online marketing aan de slag. Ik heb mijn accounts aangemaakt hier en daar wat berichtjes opgesteld. En hoppa…. Wij gaan los. Onderzoek en voorbereiding? Oei… dat vind ik vaak zo tijdrovend en wat brengt het mij. De website laat ik maken (ik heb de nodige input en beeld gestuurd). Ik heb mooie ideeën omgezet in actie zonder een strategie en bijbehorend plan. Ook een folder of brochure is snel gemaakt. Je weet toch wat je wilt verkopen?

Wel denken, maar de stap naar doen, hoe dan?

Ja, wij hebben een projectteam waar wij wekelijks met een vaste groep collega’s aan de plannen werken. Helaas veranderen de doelstellingen nog wel eens vanuit de directie, dus inmiddels zijn wij heel wat tijd verder en wordt het nu best lastig om te gaan doen. Eerlijk is eerlijk. Lekker denken is ook wel heel veilig.  Want het papier is geduldig. Als je gaat doen, dan staan de collega’s direct aan de deur te vragen naar de resultaten. Doen is vaak ook wel spannend. Wat als je niet voldoende onderbouwing hebt gemaakt? Wat als je theorie niet klopt met de werkelijkheid? Wat als je collega’s het niets vinden? Hoe betrek je zij bij je plannen?

Wij hebben de missie dat doen en denken standaard aan elkaar verbonden worden.

De brug tussen sterke plannen en een praktische toepasbare uitvoer!

De brug tussen doen en denken

Altijd een gave als je zelf plannen kunt bedenken en schrijven. Vergeet alsjeblieft alleen niet om je collega’s te betrekken. Wij bouwen gewenst samen met jou de brug hoe je met structuur en planning je plan in de praktijk kan gaan toepassen. Wat je vaak ziet gebeuren dat als het doen gestart is, je met elkaar de plannen gaat vergeten. Lekker aan de slag en (on)bewust gaat de uitvoer vaak een hele andere richting op dan het uitgangspunt in het plan. Het plan met bijbehorende planning is even uit onze gedachten. Dat plan waar misschien wel dagen en weken aan is gewerkt. Waar iedereen uiteindelijk commitment aan heeft gegeven en waar ook de doelen en resultaten in opgenomen zijn voor het bedrijf. Gaan jullie dat nou zo maar vergeten? Waarom gebruiken jullie dit plan niet als kompas voor het doen?

Binnenkort lanceren wij een eigen model

De laatste maanden hebben wij gewerkt aan een eigen model. Dit model is een mix van standaard stappen uit marketingstrategie, bedrijfskunde en projectmanagement. Er zijn veel verschillende (online) marketing & communicatie modellen gepubliceerd. Wat naar onze mening hier gebeurd is dat dit vaak modellen zijn waar alleen naar online of alleen naar offline marketing wordt gekeken en waar niet een geïntegreerd plan  wordt opgesteld. Ook zijn wij van mening dat (online) marketing en communicatie niet los staat van de interne organisatie en de ontwikkelingen buiten de organisatie.

Wil je alvast meer informatie over dit model. Schrijf je dan alvast in zodat wij je op de hoogte kunnen houden.

    Je naam (vereist)

    E-mailadres (vereist)