Veel mensen kennen mij dankzij online adverteren waar prosos mij bij heeft geadviseerd

Veel meer mensen kennen mij dankzij online adverteren waar Prosos mij bij heeft geadviseerd!

Een tijdje terug hebben wij kennis mogen maken met Aart. Aart heeft een eigen bedrijf in de houtbewerking in de regio van Kootwijkerbroek. Hij heeft drie mensen in dienst en hij is naast het in goede banen leiden van het werk op de werkvloer ook verantwoordelijk voor het financiële en marketing deel van het bedrijf.

Verkopen gaan op dit moment voornamelijk mond-tot-mond. Echter vind hij dit vrij bewerkelijk en vroeg zich af of er nog andere manieren zijn waarop hij aan zijn naamsbekendheid kan werken. Via Google kwam hij bij een blog van ons terecht en vroeg zich daarnaast af of online adverteren misschien iets voor hem kon zijn?

Plan van aanpak

Middels een telefonisch kennismakingsgesprek hebben we de wensen en behoeften van Aart in kaart gebracht. We hebben het doel besproken; hij wil graag meer naamsbekendheid in zijn regio. Vervolgens hebben we gevraagd wat het budget en uitgelegd dat we een Plan van Aanpak gaan opstellen. In het Plan van Aanpak hebben we de volgende onderdelen voor Aart meegenomen:

  1. Het doel van de campagne
  2. Welke (platformen) kunnen we inzetten?
  3. Zoekwoorden
  4. De doelgroep
  5. De kosten van het adverteren?
  6. Het potentiële bereik

Het doel van de campagne was snel bepaald: meer naamsbekendheid in de regio. De platformen welke we graag willen gaan inzetten zijn Facebook en Google Ads. Op Facebook is Aart zelf al actief. Hij deelt hier de kunstwerken en heeft zo een leuk bereik opgebouwd. Middels een zoekwoordenonderzoek achterhalen wij dat er veel gezocht wordt op houtbewerking en kunstwerken van hout.

Doelgroep

Vervolgens hebben wij gekeken naar de doelgroep. Aart heeft in het eerste kennismakingsgesprek aangegeven dat hij graag meer naamsbekendheid wil in regio Kootwijkerbroek. Ook weet hij te vertellen dat zijn klanten zowel mannen als vrouwen zijn en dat ze vaak 40 jaar of ouder zijn. Handige informatie voor ons omdat we op deze manier goed kunnen targetten en de juiste mensen bereiken. Nadat we de doelgroep hebben bepaald en de zoekwoorden hebben vastgesteld kunnen we een schatting geven van de kosten en welk bereik hier bij hoort.

Aan de slag

Alle informatie hebben we in het Plan van Aanpak meegenomen. Als laatst hebben we voorbeelden opgesteld van mogelijke advertentieteksten en beeld. Het beeld had Aart ons aangeleverd waarna wij er een mooie advertentie van hebben gemaakt welke past bij het platform Facebook.

We hebben het plan aan Aart voorgelegd. Hij was helemaal enthousiast en wilde het liefst direct starten! We hebben de campagne gestart en we delen elke week de resultaten met Aart. We zien na 1,5 week al een stijging van 30% in het aantal websitebezoekers!

Ook heeft hij al een aantal belletjes gehad van mensen die graag meer informatie willen over een kunstwerk op maat. Doordat we elke week de resultaten delen en dagelijks de campagne checken en optimaliseren weet Aart ook precies wat zijn campagne doet en voelt hij zich gehoord en betrokken bij de gehele campagne.

Samen aan de slag?

Herken jij je in het verhaal van Aart? Wil jij ook graag meer naamsbekendheid of heb jij een ander doelen die jij graag samen met ons wilt behalen? Via WhatsApp of ons contactformulier kom je snel en eenvoudig met ons in contact en bespreken we graag wat we voor elkaar kunnen betekenen.