fbpx

Visuele content in 2020

Visuele content in 2020

Je kunt er tegenwoordig niet meer omheen. Met enkele minuten scrollen door je social media krijg je enorm veel informatie. Je hersenen gaan automatisch filteren en dan vallen berichten met foto’s, afbeeldingen en video’s het meeste op. Steeds meer bedrijven zetten visuele content op brede schaal in om op te kunnen blijven vallen. In dit blog geven we je enkele tips om aan de slag te gaan met visuele content welke aanslaat bij jullie doelgroep!

Wat wil je doelgroep zien?

Strategie is eigenlijk het meest belangrijke woord wanneer we het hebben over contentmarketing. Zo ook bij visuele content is het dus belangrijk te bepalen wat je doelgroep wilt zien. Content moet aansluiten bij de wensen en behoeften van de doelgroep. Zo gingen we eerder al in op enkele tips and tricks om dit met tekst te doen. Met even snel een afbeelding of video kom je er niet, je doelgroep moet het beeld interessant vinden. Er moet een signaal naar de hersenen gaan om te triggeren verder te kijken. Kijk hoe je concurrenten dit bereiken en ga in gesprek met je doelgroep om erachter te komen wat ze interessant vinden.

Je huisstijl

Wat vaak misgaat is dat beelden worden opgezocht op internet en verder niet worden bewerkt. Het is verstandig om een bepaalde uitstraling te gaan hanteren om herkenbaar te blijven. Met een goede huisstijl en daarmee goede uitstraling kun je de doelgroep visuele content laten zien die men gaat herkennen. Ze leggen dan in de eerste secondes al de link met je bedrijf en zijn geneigd beter te gaan kijken.

De combinatie

Visuele content maakt niet dat tekstuele content niet meer nodig is. Sluit de teksten op de beelden aan en zorg dat mensen verder kunnen lezen. Het is juist de combinatie die visuele content erg krachtig maakt. Let hierbij wel op de hoeveelheid tekst in je afbeelding of video, bij het adverteren is dit veelal heel belangrijk omdat hier een maximum aan is gesteld van ongeveer 20%. Dat betekent dat niet meer dan 20% van je totale beeld mag bestaan uit tekst.

5 tips samengevat 

  • Houd rekening met de spanningsboog van je doelgroep, over het algemeen is deze slechts 8 seconden. Lange video’s zijn dus in veel gevallen minder interessant.
  • Bepaal wat de doelgroep wil zien, bedenk dat een afbeelding over statistiek veel zegt maar niet blijft hangen. Een infographic kan in dit geval veel meer effect hebben.
  • Sluit de visuele content aan op de tekstuele content. De boodschap bij beide kanalen moet gelijk zijn om het te versterken.
  • Creëer de juiste content voor de juiste kanalen. Elk kanaal vraagt een andere aanpak.
  • Afbeeldingen/video’s worden veelal gemaakt achter een pc-scherm, let hierbij op dat tegenwoordig niet elk scherm dezelfde afmeting heeft. Met de komst van mobiele apparaten is het belangrijk hier goed rekening mee te houden.

Samen de mouwen opstropen en aan de slag gaan?




Prosos_VisueleContent_Infographic
Geen reactie's

Geef een reactie

×