Waarom visuele content waardevol is

Waarom visuele content waardevol is

Updates, foto’s en berichten vliegen ons dagelijks om de oren. We krijgen een enorme hoeveelheid informatie binnen die we moeten verwerken. Om niet helemaal gek te worden, gaan we deze informatie filteren. Wat onthoud je eigenlijk het best? Inderdaad, visuele content als afbeeldingen, foto’s en video’s. Mensen onthouden 80% van wat ze zien, 20% van wat ze lezen en 10% van wat ze horen.

Men heeft vertrouwen in beeld. Maar liefst 85% van de online shoppers gebruiken productvideo’s om de beslissing te nemen tot aankoop. Dit komt omdat “beelddenken” dominant is bij mensen. Onze hersenen zijn namelijk erg goed in het verwerken van plaatjes.

Visuele content inzetten is dus hartstikke logisch. Je bedrijf valt er mee op, maakt moeilijke materie begrijpelijk en het speelt direct in op de emoties van (potentiële) klanten.

Welk visuele content is belangrijk?

  • Infographics
  • Afbeelding
  • Video

Kortom: mensen onthouden 80% van wat ze zien, 20% van wat ze lezen en 10% van wat ze horen. 90% van de informatie die naar de hersenen wordt gestuurd is visueel. Beelden, plaatjes en foto’s worden door de hersenen 60.000 keer sneller verwerkt dan tekst. Dus visualiseren is erg belangrijk.

Hulp nodig met de visualisatie van je content? Wij helpen graag! Prosos heeft namelijk gecertifieerde dronepiloten en personeel die ook beelden vanaf de grond kunnen filmen. Ook het promoten van deze gevisualiseerde content kun je aan Prosos overlaten!

Geen reactie's

Geef een reactie