Jezelf zichtbaar maken met adverteren

Jezelf zichtbaar maken met adverteren

Het is steeds lastiger om zonder te betalen, d.w.z. organisch, de juiste doelgroep te bereiken. Daarom is het raadzaam om advertenties op de kanalen te plaatsen waar je doelgroep(en) actief zijn. Zo kun je op betaalde wijze je doelgroep(en) wel bereiken. Op basis van deze doelgroep(en) kies je uit de verschillende advertentiekanalen. Welk kanaal is het meest effectief? Kies bijvoorbeeld voor Google Adwords en/of Facebook adverteren, maar ook andere social mediakanalen bieden advertentiemogelijkheden.

Specialistisch
Online adverteren en het bijhouden van advertenties is specialistisch werk. Dit specialisme wordt echter nog vaak onderschat. Natuurlijk kan iedereen ermee starten, maar wat is het rendement van deze advertenties en hoe kun je dit beïnvloeden? De opbrengst van een advertentie, ook bekend als conversie, is dagelijks te controleren. Zo kun je tijdig inspringen op marktwijzigingen, maar ook je doelgroep bijstellen is belangrijk zodra je constateert dat een bepaalde instelling zorgt voor minder conversie.

Klantreis
Online willen bezoekers snel de informatie vinden die ze zoeken. Anders zoeken ze verder op een andere website. Daarom is een website met waardevolle en de meest actuele gegevens van belang in combinatie met inzet van effectieve advertenties. Ook al zou je een goede online advertentie met slechte informatie op je website hebben, het lijkt op het eerste oog erg effectief (veel kliks op je link) maar het blijkt onder aan de streep niet doeltreffend. Hoe kun je dit voor zijn? Zorg ervoor dat je de gehele klantreis goed bewaakt en alle onderdelen op het pad van de bezoeker optimaliseert. Hier maakt Prosos het verschil, want wij kijken naar de hele klantreis en optimaliseren waar nodig en dus niet alleen naar de advertenties en de resultaten ervan.

Ook offline
Tot nu hebben we het in dit blog alleen over online adverteren. Daarbij zijn de conversies makkelijker te meten dan bij offline advertenties. Toch kan ook offline adverteren, bijvoorbeeld in vakblad, ondernemersmagazine of (regionale) krant voor het bereiken van bepaalde doelgroepen nog zeer interessant zijn. Denk hierbij niet alleen aan ouderen, want we zien ook een revival van de papieren communicatiemiddelen. De aanpak bij offline adverteren is vergelijkbaar met adverteren op de online kanalen. Met advertenties wil je de doelgroep aanspreken. Ook van offline advertenties kun je het resultaat meten, maar hoe doe je dat? De specialisten bij Prosos vertellen je er graag meer over.

Google Partner
Binnen het team van Prosos investeren wij in de kennis en kunde met betrekking tot ons marketing- en communicatievakgebied. Zo zijn wij officieel Google Partner, waarvoor wij verschillende lastige certificeringen hebben behaald. Wat houdt Google Partner in? Deze status laat zien dat een partner is geslaagd voor Google Ads-productcertificeringsexamens en over de meest recente productkennis beschikt. Wij komen als Google Partner in aanmerking voor verschillende programmavoordelen gericht op certificering en training. Op deze wijze blijft het Prosos-team zich ontwikkelen en bieden wij onze klanten de kwaliteit waar wij voor staan.

Wil je weten hoe we een effectieve online of offline campagne kunnen mee helpen uitdenken én uitvoeren? Neem contact met ons op en wij bespreken graag de mogelijkheden voor jouw organisatie.

Geen reactie's

Geef een reactie