Hoe richt ik mijn Facebook bedrijfspagina in?

Hoe richt ik mijn Facebook bedrijfspagina in?

Het hebben van een complete Facebookpagina is tegenwoordig misschien nog wel belangrijker dan het op orde hebben van je website. Steeds vaker verloopt het eerste contact met een (potentiële) klant via een sociaal medium zoals Facebook. Een goede eerste indruk is hierbij natuurlijk essentieel. In dit blog gaan wij als social mediaspecialisten hier dieper op in, zodat je jouw eigen bedrijfspagina optimaal in kan richten!

Belangrijke bedrijfsinformatie

Om bekendheid en herkenbaarheid te genereren bij jouw doelgroep, is het van belang dat je goed nadenkt over je profiel- en omslagfoto. Zorg ervoor dat het bedrijfslogo hierin goed zichtbaar is. Probeer in deze foto’s meteen duidelijk te maken wat jouw bedrijf te bieden heeft zodat er direct duidelijkheid is. Verder is het belangrijk om informatie over je bedrijf, denk aan adresgegevens, telefoonnummer, website en openingstijden, in te vullen. Deze informatie verschijnt op de mobiele versie direct onder je profielfoto, waardoor dit het eerste is wat je paginabezoekers te zien krijgen. Deze gegevens zijn dus meteen goed zichtbaar!

Vertel je verhaal

Sinds enige tijd is het mogelijk om ‘Our Story’ te vermelden op je Facebookpagina. Hiermee geeft Facebook je de mogelijkheid om een korte introductie te geven over je bedrijf. Door hier kort en bondig aan te geven waar je bedrijf voor staat en welke producten/diensten het levert, is dit meteen een soort kennismaking met je bezoekers.

Belang van het reactieratio

Het reactieratio is een ander item dat prominent op je Facebookpagina staat. Via dit ratio houdt Facebook bij hoe ‘ontvankelijk’ je bent voor berichten. Als je pagina als ontvankelijk wordt beschouwd, krijg je een badge die te zien is voor al jouw bezoekers. Deze zullen door een hoog reactieratio eerder geneigd zijn om een bericht te sturen en dit zorgt voor meer binding en interactie met jou als bedrijf.

Call-to-Action button

Bezoeken op je Facebookpagina zijn natuurlijk niet het einddoel van je bedrijf. Je wilt je bezoekers aansporen tot een bepaalde actie. Deze gewenste actie kan per bedrijf verschillen. Facebook biedt de keuze tussen verschillende knoppen, waardoor jij je bezoekers naar een bepaalde pagina van bijvoorbeeld je website kan leiden. Als je wil dat bezoekers contact met je opnemen, kan het handig zijn om deze knop als call-to-action op je pagina te zetten. Zet hier een link achter, die leidt naar de contactpagina op je website zijn. Zo komen ze meteen bij de informatie terecht waar ze naar op zoek zijn. Een handige en eenvoudige tool om je bezoekers optimaal van dienst te zijn!

Meer info

Heb je na het lezen van dit blog vragen over hoe je dit platform optimaal kan inzetten voor je bedrijf? Bel of mail ons gerust voor een afspraak. Komende periode vertellen we graag nog meer over de mogelijkheden van je bedrijfspagina als het gaat om adverteren en het meten en beheren van je bereik online.

Geen reactie's

Geef een reactie