fbpx

Trends in contentstrategie 2020

Frankwatching Kerstmutsen Training

Trends in contentstrategie 2020

Gisteren hebben wij deelgenomen aan de trendsessie; Contentstrategie van Frankwatching. John Verhoeven sprak tijdens deze sessie kort over zeven trends in 2020 voor contentstrategie. Een samenvatting van deze trendsessie hebben wij in dit blog voor je uitgewerkt.

1. De bewuste vertraging

Trends is geen hype. Trends is een ander soort gedrag. Trends hebben ‘staying power’ en leiden tot blijvende veranderingen. Een hype is vaak geen lang leven beschoren maar kan wel diepgaande gevolgen hebben. Je kan ze inzetten bij marketingstrategieën of gebruiken als ingang naar nieuwe doelgroepen en nog niet aangeboorde markten. Het is belangrijk om je te realiseren dat ze van tijdelijk aard zijn.

2. LinkedIn is het nieuwe Facebook

LinkedIn groeit in 2020; er is meer focus en meer toegevoegde waarde. Hier moet je zijn voor ‘branding’, en de verbinding met je publieksgroepen in B2B. Het is belangrijk om de taal van je doelgroep te spreken. Een persoonlijke toon werkt goed. Vragen stellen is goed voor de interactie maar niet te vaak en niet te geforceerd.

3. De mens is een groepsdier

Het bereik van Facebook daalt, maar Facebookgroepen groeien als kool. Een Facebookgroep is een soort van club. Er zitten ruim 1,5 miljard actieve groepsgebruikers op Facebookgroepen. Facebookgroepen zijn kleiner, vriendelijker, persoonlijker en intiemer van aard dan een Facebookpagina. Een Facebookgroep heeft meer ‘lijm’ dan een pagina. Engagement dus! Een groep met leden vindt een bepaald onderwerp zo leuk dat ze op één gratis plek daar alles over willen weten en delen.

4. Privacy is mainstream

In onze digitale contacten worden privacy nog belangrijker dan het nu al is. Willen bedrijven zich gaan onderscheiden dan moet er meer focus komen op de privacy. Mensen willen niet zomaar meer alles accepteren en willen zelf kunnen bepalen welke informatie zij delen en openbaar vermeld willen zien. In 2020 wordt het dé uitdaging om gebruikers van digitale technologie de controle terug te geven over hun eigen gegevens.

5. Focus op focus

Digitaal is het nieuwe roken. We willen focus en rust in onze verbinding met content. Opmars van ‘calm technology’. Technologie die informeert, maar geen focus of aandacht opeist. Calm Technology informeert zonder af te leiden. Het is altijd aanwezig maar nooit irritant.

6. De newsroom in met #TeamHuman

Alle content, professionals komen bij elkaar in dezelfde ruimte. Uitwisseling van kennis, warmte, zuurstof, specialisme op inhoud, niet op kanaal.

Prosos bestaat uit een team van verschillende experts. Op deze manier heeft iedereen zijn eigen expertise en kunnen wij waar nodig elkaar ondersteunen. Zo hebben wij onder andere specialisten op het gebied van video, content (tekst en beeld), adverteren en projectmanagement. Door goed met elkaar te overleggen en onze kennis uit te wisselen zorgen wij voor het beste resultaat voor onze klanten.

7. Het bedrijf mag als partner en vriend

Het vertrouwen van mensen in bedrijven en organisaties is anno 2020 een dealbreaker geworden. Dat gaat niet over producten of diensten, maar over de rol van de organisatie in de wereld.

Benieuwd wat wij voor jouw organisatie in 2020 kunnen betekenen? Doordat wij regelmatig deelnemen aan trendsessies en ons zelf blijven inlezen zijn wij altijd up to date over de laatste trends en ontwikkelingen.

Geen reactie's

Geef een reactie

×