Prosos bij SocialToday Event van Frankwatching

Prosos bij SocialToday Event van Frankwatching

Rik en Danny hebben deze week een bezoek gebracht aan het SocialToday Event van Frankwatching. Een event over social media-strategie, contentmarketing, targeting en analytics.

Met veel interessante sessies van professionals op ons vakgebied was dit een absoluut succes om onze kennis en expertise verder uit te breiden en dit uiteindelijk te vertalen naar ons dagelijks werk. In dit blog een terugblik over dit event.

Keynotes

De dag werd geopend door dagvoorzitter Sophia Tienstra. Zij heeft als social media strateeg veel ervaring opgedaan bij onder andere Nick & Simon. In de Media Plaza van de Jaarbeurs in Utrecht werd de eerste keynote gegeven door Ashley Vinson, advertising expert van Facebook. Zij vertelde onder andere hoe een doelgroep optimaal bedient kan worden door middel van online advertenties. Met name het SMART meetbaar maken van doelen is hierbij een belangrijk aspect, iets wat wij in ons werk zeker herkennen.

Greenpeace en McDonald’s

Michael Hedelain was namens Greenpeace aanwezig om hun strategie online toe te lichten. Erg interessant om te zien hoe zo’n grote organisatie zich online weet te profileren. Ook McDonald’s Nederland was samen met haar marketingbureau Blauw Gras aanwezig om hun online aanpak toe te lichten. Hierbij draaide het vooral om hoe je ‘fans’ van je bedrijf online benadert om ze ‘verliefd’ op je merk te laten worden. Voor ons een erg inspirerende sessie waar we input uit kunnen halen welke we voor onze (toekomstige) klanten kunnen gaan inzetten.

Q&A en RUMAG

De laatste 2 keynotes van de dag waren een Q&A met Freddy Tratlehner (bekend van de Jeugd van tegenwoordig). Hij vertelde hoe hij online zijn kookvideo’s maakte en dit presenteert aan zijn doelgroep. Op een geheel eigen wijze weet hij enorm te groeien via Instagram. Erg leerzaam! De afsluiter van de dag was voor het megaplatform RUMAG. Gaaf om te mogen horen hoe zij hun ‘brand’ hebben opgebouwd en dit ook gebruiken om bijvoorbeeld voorlichtingen te geven op scholen etc. Het merk is meer dan hun online aanwezigheid alleen, het gaat ook om het ‘verbeteren’ van de samenleving. Daarnaast de nieuwe ontwikkelingen binnen RUMAG met een tipje van de sluier van bijvoorbeeld RUMAG Music of RUMAG Fit.

Leerzame break-out sessies

Naast de keynotes was er 3 keer de mogelijkheid om een break-out sessie te volgen. Deze uiteenlopende sessies met elk een ander onderwerp waren voor ons als marketeers erg interessant. Leren en geïnspireerd worden door voorbeelden van grote bedrijven die dit op hun eigen wijze inzetten, een absolute meerwaarde voor ons team.

Online aanwezigheid loont

Uiteraard speelde Frankwatching met dit event in om online het een en ander op gang te krijgen. Zo hadden ze via hun eigen event app een format gemaakt om je foto’s te delen op Instagram stories. Degene met de meest originele foto ging naar huis met een leuke prijs. Prosos zou Prosos niet zijn als we daar natuurlijk niet vol overgave aan meededen, erg leuk dat dit werd beloond met de 3e prijs.

Terugblik

Al met al kijken we terug op een erg leerzame dag waarbij we veel nieuwe inzichten hebben gekregen op het gebied van online marketing. Het event was tot in detail goed geregeld. De opgedane kennis en ervaring vertalen wij uiteraard door naar onze werkzaamheden. Bij Prosos zetten we graag een stapje extra en bekijken we samen met jou wat de juiste aanpak moet zijn. We bespreken dit graag met je!