Simpel starten met social advertising

Online marketing, je hoort het overal om je heen, alleen hoe ga je hier nu mee aan de slag en welke stappen kan je hiervoor het beste ondernemen? Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden en daarom heeft iedereen zijn of haar eigen aanpak, dus wij ook!
Wij maken gebruik van het Pondresmodel en delen graag met jou een tipje van de sluier hoe je dit kan gaan gebruiken! Ook delen wij een gedeelte uit de praktijk, want het is ook mogelijk om het Pondresmodel samen met ons, door middel van een workshop, door te nemen en in te vullen.

4 thema’s onder Pondres model

  1. Targets en KPI
  2. Customer Journey & Doelgroepen
  3. Content en Distributie
  4. Data Driven

DNA marketingstrategie

Onder deze thema’s hangen allemaal stappen, zie voorbeeld hieronder, die passen bij strategie (marketing), mensen en producten en diensten. Dit allemaal samen vormt het DNA. Samen met jou doorlopen wij de stappen en stellen wij jou vragen die je tijdens het invullen aan het denken zetten. Uiteraard is het ook mogelijk om deze workshop met een team samen te doen in plaats van individueel. Aan het einde van een workshop heb je dan een ingevuld stappenplan voor jouw business. Dit stappenplan is gebaseerd op basis van doelstellingen en inzet, het doornemen van ‘beheer- en meetmodellen’ en input om je doelstellingen ook te kunnen meten.

Ook krijgen wij vaak leuke reactie wanneer wij deze workshop hebben gegeven.

  • Lieve
    “Dankjewel Rik en Anita! het was heel interssant :)”
    Lieve
  • Eva
    "Heel erg bedankt! Super interessant."
    Eva
  • Erik
    "Graag kom ik even met jullie in contact, bedankt voor de informatie!"
    Erik
  • Carmen
    "Dank voor de inspirerende sessie!"
    Carmen
  • Sjoerd
    "Bedankt voor de webinar! Ik vond het heel boeiend. Wij besteden veel uit, maar het is wel belangrijk om je kennis scherp te hebben, zodat ik voor het bureau een goede gesprekspartner blijf."
    Sjoerd

De volgende stap

Wanneer jij jouw online marketing hebt staan als een huis, snappen wij dat je ook eventueel toe kan zijn aan de volgende stap. De volgende stap is dan vaak het adverteren en promoten van je berichten. Doordat je via Instagram en Facebook op een relatief “makkelijke” manier je berichten kan boosten, wordt adverteren soms onderschat. Want doelgericht adverteren en is beter wanneer je bijvoorbeeld verkoop er mee wilt bereiken, in plaats van alleen zichtbaarheid.

Daarom hebben wij hier ook een leuke workshop voor bedacht, zodat jij met een basis uitleg al zelf aan de slag kunt gaan. Daarom delen wij graag een stukje uit de praktijk!

Simpel starten met social advertising

Op 7 januari 2021 hebben Rik en Anita een online kennissessie mogen geven aan 25 marketingprofessionals binnen de horeca- en foodbranche. De online kennissessie was gericht op het ‘Simpel starten met social advertising’. Er zijn namelijk genoeg marketeers/bedrijven die hier een marketingbureau volledig in vertrouwen, maar zij weten zelf vaak niet waarom ze adverteren en wat ze ermee bereiken. Daarom waren wij erg blij met deze groep professionals die meer wilde weten over deze materie.

Door middel van het stellen van duidelijke kaders waar men op moet letten bij het maken van een social advertising campagne hebben we ze stap voor stap meegenomen in het opzetten van een campagne. Naast het theoretische gedeelte hebben we ook live een campagne opgezet via de Facebook Business Manager.

De combinatie van theorie en praktijk sprak de deelnemers erg aan en dit vinden wij ook erg belangrijk voor een goede kennissessie. De theorie omzetten naar de praktijk, en dat allemaal binnen een tijdsbestek van 2 uur!

Samen naar de top met online marketing?

Ben jij na het lezen van dit blog helemaal gemotiveerd geworden om samen online aan de slag te gaan of te starten met social advertising? Stuur ons dat gerust een berichtje voor de mogelijkheden. Wij gaan namelijk graag met jou samen dit avontuur aan!