Starten met het strategiegesprek

“Bedankt Rik en Anita, tijdens het strategiegesprek gaf ik eigenlijk zelf de antwoorden. Alles viel op zijn plek en na de meeting had ik het gevoel dat wij echt stappen hadden gemaakt.”

Aha-erlebnis

Dat horen we wel vaker, en misschien klinkt het gek, maar deze opmerking geeft ons een goed gevoel. Als je zelf in de waan van de dag acteert, is het best lastig om alle losse eindjes aan elkaar te verbinden tot een plan of anders gezegd de puzzel te leggen met alle losse puzzelstukjes die je op je tafel hebt liggen. Door de juiste vragen te stellen, de juiste hulpmiddelen in te zetten bereiken wij dat alles op zijn plek valt. Zo worden verbanden zichtbaar en duidelijk wat het gewenste einddoel is.

Want goede marketing is niet zomaar iets verzinnen en maken, maar juist het goed aansluiten op dat wat er al is. Dan kan je op een effectieve en meetbare manier stappen gaan zetten. Wat heb je al gedaan? Wat ging goed? Wat kan beter? Wat is er nodig om deze stappen te zetten?

Stappen doorlopen

Tijdens het strategiegesprek doorlopen wij altijd in ieder geval de eerste vier stappen van ons model Zie voor een volledig overzicht van alle stappen het blog: De 9 stappen van onze Prosos aanpak. We vragen je het hemd van het lijf om zaken helder te maken en op een rijtje te zetten. Zo helpen we je om van een afstandje naar het geheel te gaan kijken en daardoor wordt het mogelijk om de verbanden te gaan zien. Door te kijken naar de huidige situatie en te praten over de uitdaging(ingen), de daarbij behorende doelen, en de doelgroepen en ontstaat er een geheel waarmee we aan de slag kunnen.

De vragen die altijd gesteld worden

Als wij mogen starten met een opdracht, is het logisch dat de onderstaande vragen op het puntje van de tong van onze relaties ligt.

  1. Hoeveel budget moet ik voor marketing reserveren?
  2. Hoe bepaal ik mijn marketing doelstellingen?

Vervolgblogs: budget en doelstellingen
De komende twee weken besteden wij twee blogs aan deze onderwerpen. Wij begrijpen volledig waarom de vragen worden gesteld. Soms hebben bedrijven al een budget bepaald en beredeneren ze op basis daarvan wat de kosten mogen zijn. Vaak wordt dit alleen wel gevraagd, zonder dat wij naar de bovenstaande 4 stappen hebben gekeken. Als je dat niet grondig hebt gedaan, is het lastig om de vraag “Wat moet ik voor marketing reserveren” te beantwoorden.  Doorloop voor jezelf de eerste vier stappen eens en lees dan de komende weken met ons de vervolgblogs mee.

Look up at the stars and not down at your feet. Try to make sense of what you see, and wonder about what makes the universe exist. Be curious

~Stephen Hawking~

Interesse in onze productlancering

Raak je al nieuwsgierig naar wat wij gaan lanceren? De komende weken gaan wij stap voor stap meer toelichten en wie weet herken jij de stappen van een productlancering in onze aanpak!

Wil je nu al meer weten over productlanceringen? Wij vertellen je graag meer. Maar als je meer wilt weten over onze lancering, dan zal je nog even geduld moeten hebben. Volg ons op de socials om niets te missen of laat je e-mail achter en wij houden je graag op de hoogte.

    Je naam (vereist)

    E-mailadres (vereist)