9 stappen van onze Prosos aanpak

Wij houden van een gestructureerde en grondige aanpak. Dit helpt ons en onze partners om op een doelgerichte, effectieve, efficiënte en kostenbewuste manier te werken aan de marketingdoelen.

Denken

We starten altijd met denken. De eerste stap is het in kaart brengen van de huidige situatie. Wanneer dat is onderzocht en het startpunt helder is gaan we verder met het vaststellen van (SMART) doelstellingen en een duidelijke probleemstelling. Dit zorgt ervoor dat we doelgericht gaan werken en aansluiten op dat wat belangrijk is voor de organisatie. Daarna gaan we de doelgroepen specificeren en onderzoeken zodat de activiteiten gericht zijn op het bereiken van de juiste groep (rechterkant model).

Lancering

Om te lanceren moet je ook eerst nadenken. Daarin sluit ons eigen model natuurlijk aan bij de praktijk. Wij gaan daarom bepalen welke doelstelling wij hebben met de lancering. Voor ons is het model een hulpmiddel tijdens ons dagelijkse werk, maar we willen ook anderen helpen en een handvat geven om effectief en efficiënt aan de slag te gaan met marketing.

En, last but not least, wij willen ook aan onze partners en toekomstige partners laten zien hoe wij het werk aanpakken! Een lancering is ook een mooi en speciaal moment waarmee je jouw product of dienst, en in ons geval ons model, even in de spotlights kan zetten.

Uitdagingen

Onderdeel van het denken; van de rechterkant van het model, is het onderzoeken welke uitdagingen er in de organisatie zijn zodat dat je straks ook echt aan de slag kan. Is alles aanwezig om van start te kunnen met bijvoorbeeld je campagnes of moet er nog iets geregeld worden. Zijn er mensen om straks alle leads ook op te volgen? En is het duidelijk wie wat gaat doen?

Go-no-Go

De Go-no Go is de bewuste overstap van het denken naar het doen. Je weet waar je vandaan komt, wat je wil bereiken en je weet wat je intern moet regelen en doen om dit ook te kunnen doen. Op dit moment besluit je dat je mensen en middelen wilt gaan vrijmaken om je plannen te gaan maken en uitvoeren.

Van denken naar doen

Het model: links denken en rechts doen

Interesse in onze productlancering

Raak je al nieuwsgierig naar wat wij gaan lanceren? De komende weken gaan wij stap voor stap meer toelichten en wie weet herken jij de stappen van een productlancering in onze aanpak!

Wil je nu al meer weten over productlanceringen? Wij vertellen je graag meer. Maar als je meer wilt weten over onze lancering, dan zal je nog even geduld moeten hebben. Volg ons op de socials om niets te missen of laat je e-mail achter en wij houden je graag op de hoogte.

    Je naam (vereist)

    E-mailadres (vereist)